شناسایی 30 سایت غیر مجاز توسط اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران

حدیث حدادی
روزنامه نگار

رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران در گفت‏و‏گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: اعضای این صنف در رسته‏هایی همچون تولید کلید خام، تعمیر قفل و شیشه بالا بر، فروش عمده انواع قفل و کلید، ساخت و تعریف ریموت کنترل اتومبیل و منازل فعالیت می‏کنند. یکی از اقدامات مهم این اتحادیه در یک سال گذشته مربوط به جلوگیری از فعالیت 30 سایت غیر مجاز بوده که برای این کار ابتدا به شناسایی این سایت‏ها و سپس به معرفی آنها به پلیس فتا به جهت فیلتر کردن اقدام کرده‏ایم. همچنین با رویکردهایی که در پیش‏گرفته‏ایم صدور مجوز کسب و کار از 7 ماه به 2 ماه رسیده به گونه‏ای که متقاضیان دریافت مجوز کسب و کار در مراحل کمتر اداری می‏توانند جواز کسب خود را دریافت کنند. در واقع به منظور سرعت بخشیدن به صدور مجوزهای کسب و کار اقدام به افزایش تعداد کارمندان و حذف قوانین دست و پا گیر کرده‏ایم. ضوابطی را در نظر گرفته‏ایم که بر اساس آن تا جایی که امکان دارد همه اقدامات در اتحادیه صورت می‏گیرد و ترجیحا به سایر ارگان‏ها ارضاع داده نمی‏شود. به طور مثال برای دریافت گواهی ماده 186 که در خصوص مالیات می‏باشد و معمولاً منفی نیز است متقاضیان را به سازمان امور مالیاتی ارجاع نمی‏دهیم و در اتحادیه به صورت آنلاین اقدامات مربوط به آن انجام می‏دهیم.
عباس یوسفی اظهار داشت: این اتحادیه کلاس‏های آموزشی به منظور افزایش سطح دانش اعضا در زمینه کار با دستگاه تعریف و کپی کلید، آموزش بازکردن انواع قفل و... را به صورت رایگان برگزار می‏کنیم. همچنین از ماه گذشته با 4 شرکت بیمه به منظور دریافت خدمات بیمه تکمیلی برای اعضای اتحادیه جلسات حضوری و نامه نگاری‏هایی داشته‏ایم؛ اما هنوز به نتیجه نرسیده‏ایم. یکی از مشکلات فعالان صنف تعمیرکاران قفل و کلید وجود دکه‏های سیار و ماشین‏هایی که به حرفه مشغول هستند است. زیرا با توجه به اینکه این افراد هزینه‏هایی همچون اجاره مغازه، مالیات، هزینه آب و برق و گاز و... پرداخت نمی‏کنند بنابراین خدماتی با قیمتی پایین‏تر در اختیار مردم قرار می‏دهند. همین امر منجر به رکود در فروش اعضای اتحادیه و صاحبان مغازه‏ها شده است. در راستای برطرف کردن این مشکل اتحادیه در حال گرفتن مجوزهای لازم برای قرار‏گیری کلیدسازی‏های سیار زیر مجموعه اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران است. در همین خصوص تا کنون نامه نگاری‏هایی با وزارت صمت و اتاق اصناف داشته‏ایم.
وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات فعالان این صنف افزایش میزان مالیات دریافتی از اعضای فعال اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید تهران است. زیرا در حال حاضر اینتاکد مالیاتی آنها بر اساس اصناف خدماتی محاسبه می‏شود که درصد بالایی است و ما در نامه‏هایی که به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده‏ایم خواستار تغییر اینتا کد مالیاتی از خدماتی به فروش شده‏ایم. در واقع در اعلام کرده‏ایم که اعضای این اتحادیه علاوه بر انجام امور خدماتی به فروش نیز مشغول هستند و باید برای آنها به نحوه دیگری محاسبات مالیاتی صورت گیرد تا بخشی از آن با درصد فروش باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی