تعدیل میزان مالیات اعضای صنف با تلاش‏های اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی‏شاپ‏های تهران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی‏شاپ‏های تهران در گفت‏و‏گو با «ایران اقتصادی» بیان کرد: این صنف در دوران کرونا آسیب‏های جدی را تجربه کرد که برای برطرف کردن مشکلات اعضای صنف چندین جلسه با ارگان‏های مختلف برگزار کردیم تا موفق به برطرف کردن مشکلات آن شدیم. کمیسیون دارایی و مالیاتی یکی از کمیسیون‏هایی است که در اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی‏شاپ‏های تهران مشغول فعالیت است. در واقع اعضای این کمیسیون به منظور حل اختلافات مالیاتی اعضا در جلساتی که فعالان صنف در وزارت دارایی دارند شرکت کرده و در خصوص حقوق مالیاتی اعضای صنف از آنها دفاع و حمایت می‏کنند.
محسن مبرا افزود: یکی دیگر از کمیسیون‏های فعال در اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ‏های تهران کمیسیون حل اختلاف است که به بررسی اختلافات بین صنفی پرداخته و اقدامات لازم برای حل این اختلافات را انجام می‏دهد. همچنین در این اتحادیه کمیسیون آموزش نیز مشغول به کار است. اعضای این کمیسیون آموزش‏های لازم را به افرادی که تمایل ورود به این صنف را دارند می‏دهند. علاوه بر آن این اتحادیه در اسفند ماه سال گذشته جشنواره بستنی و در نیمه دوم شهریور ماه سال گذشته نیز نمایشگاهی با عنوان نوشیدنی‏های سرد و گرم و بستنی را برگزار کرد که امسال نیز قصد برگزاری آن را دارد.
وی عنوان کرد: اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ‏های تهران در یکسال اخیر دو سمینار مالیاتی برای اعضای صنف برگزار کرد که یکی از آنها در برج میلاد و دیگری در ایران مال برگزار شد. در این سمینار کارگروه‏ها و مشاوران مالیاتی حضور داشته‏اند که توضیحات لازم در خصوص مالیات را ارائه دادند. یکی از مشکلات اعضای فعال این صنف بالا بودن درصد مالیاتی است که برای اعضا محاسبه می‏شد. در این راستا اتحادیه اقدامات مختلفی همچون برگزاری جلسات متعدد و نامه‏نگاری‏های مختلفی انجام داد تا موفق شد درصد مالیات تولیدکنندگان و فروشندگان آبمیوه را از 18 به 15 درصد تعدیل داده و درصد مالیاتی کافی‏شاپ‏ها را نیز از 35 به 33 درصد کاهش دهد.
مبرا عنوان کرد: یکی از اقدامات مهمی که اتحادیه انجام می‏دهد، برگزاری جلسات هفتگی با حضور هیأت رئیسه است تا اعضای صنف مشکلات خود را مطرح کرده و راهکار برطرف شدن آنها نیز ارائه شود. همچنین این اتحادیه در حال پیگیری و مکاتبه با چند بیمه است تا بتواند قراردادی با یکی از شرکت‏های بیمه به منظور بیمه تکمیلی اعضا عقد کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی