تلاش اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی برای ثبت اعضا در سامانه 118

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی در گفت‏و‏گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: اعضای این اتحادیه در رسته‏های مختلفی همچون فروش قطعات یدکی کولر گازی پکیج، تولید و تعمیر لباسشویی، ظرفشویی و شوفاژ فعالیت می‏کنند. همچنین خدمات پس از فروش کارخانه‏ها نیز موظف به دریافت مجوز از این اتحادیه هستند. یکی از مهمترین اقداماتی که این اتحادیه تا کنون انجام داده مربوط به تشکیل کمیسیون نرخ‏گذاری است که برای شکل‏گیری آن مکاتباتی با اتاق اصناف داشته‏ایم. به منظور نرخ‏گذاری برخی از اعضای اتحادیه که متخصصانی در بخش‏های لباسشویی، ظرفشویی، یخچال، فریزر، آب سردکن، پکیج و... در کمیسیون فنی هستند نظرات کارشناسی خود را ارائه می‏دهند و پس از آن قیمت‏گذاری صورت می‏گیرد. یکی دیگر از اقدامات اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی مربوط به همکاری‏هایی است که با سازمان حفاظت از محیط زیست داشته است. این اتحادیه در خصوص حفاظت از لایه ازون مکاتباتی با این نهاد داشته که در این مکاتبات در خصوص گازهای فریون و خنک کننده‏ها که مشکلاتی را برای لایه ازون ایجاد می‏کند توافقاتی به منظور حفاظت از محیط زیست در برابر گازهای مخرب صورت گرفته است.
فرهاد بهشتی گفت: یکی دیگر از اقدامات کمیسیون فنی این اتحادیه برگزای آزمون‏های فنی برای افرادی که قصد دریافت مجوز کسب و کار در این صنف را دارند است. در واقع شرکت در این آزمون فنی برای همه افرادی که قصد دریافت مجوز کسب و کار در این صنف را دارند اجباری است. اتحادیه در خصوص صدور مجوز کسب و کار امسال اقدامات ویژه‏ای انجام داده، به طوری که تا کنون 400 عضو جدید به اعضای این صنف افزوده شده است. کمیسیون بازرسی از دیگر کمیسیون‏های فعال در این اتحادیه است که در یک سال گذشته فعالان این کمیسیون بیش از 750 بازرسی میدانی داشته‏اند که در بازرسی‏های خود موفق به شناسایی 400 واحد بدون مجوز شده‏اند.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات اتحادیه به منظور رفاه بیشتر اعضای صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی در نظر گرفتن بیمه تکمیلی به صورت اختیاری برای اعضا است تا هر کدام از آنها که تمایل دارند از آن استفاده کنند. یکی از مشکلات اعضا این اتحادیه مربوط به سامانه تلفنی 118 است. زیرا در حال حاضر تنها شماره تماس 100 نفر از اعضای فعال در اتحادیه این سامانه ثبت شده است و مابقی اعضا در این سامانه ثبت نشده‏اند. در گذشته برای ثبت اعضا در سامانه 118 قانونی وجود داشت که بر اساس آن اعضای خود را مناطق مختلف تهران را معرفی می‏کردیم اما در حال حاضر آن قانون وجود ندارد. در راستای برطرف کردن این مشکل اتحادیه نامه نگاری‏هایی را با وزارت صمت نامه نگاری داشته و در حال حاضر در حال پیگیری آن هستیم. در واقع با اجرایی شدن این امر مردم می‏توانند دسترسی آسانی به فعالان معتبر این صنف دست یابند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی