اتحادیه حمام سنتی، ماساژ و سونا، تعرفه مشخصی برای مراکز ماساژ در نظر نگرفته است

حدیث حدادی
روزنامه نگار

رئیس اتحادیه حمام سنتی، ماساژ و سونا در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: اعضای این اتحادیه در رسته‌های حمام‌ها و مراکز ارائه خدمات ماساژ مشغول به فعالیت هستند. علاوه بر این موارد، بخش سونا نیز زیر مجموعه این اتحادیه محسوب می‌شود اما در حال حاضر نمی‌تواند برای راه‌اندازی این کسب و کار مجوزی را صادر کند، زیرا در حال حاضر برخی از سوناها که در استخرها مستقر هستند زیر نظر وزارت ورزش بوده و مجوزهای لازم را از این وزارتخانه دریافت می‌کنند و بخشی دیگر از سوناها که در استخرهای هتل‌ها قرار گرفته‌اند نیز زیر نظر وزارت میراث فرهنگی مشغول به فعالیت هستند. در راستای برطرف کردن این مشکل اتحادیه تاکنون بارها نامه‌هایی را برای کمیسیون نظارت وزارت صمت استان تهران ارسال کرده اما هنوز پاسخ مثبتی دریافت نکرده است.
مهدی سجادی نیری افزود: با وجود اینکه حدود 13 سال از حضور رسته ماساژ در زیر مجموعه این اتحادیه می‌گذرد اما وزارت بهداشت از ارائه ضوابط بهداشتی واحدهای ماساژ خودداری می‌کرد که با پیگیری‌های اتحادیه در یک سال اخیر این ضوابط مشخص شده است. یکی دیگر از مشکلات اعضای فعال اتحادیه حمام سنتی، ماساژ و سونا مبلغ بالای آب بها و گاز بها در این صنف است که در این خصوص نیز اتحادیه مکاتباتی با اتاق اصناف صورت داده تا هزینه حامل‌های انرژی برای فعالان این صنف کاهش پیدا کند اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.
وی گفت: دو کمیسیون فعال در اتحادیه حمام سنتی، ماساژ و سونا وجود دارد که یکی از آنها کمیسیون رسیدگی به شکایات است که به مشکلات و شکایت‌های مربوط به مشتری با واحدهای صنفی می‌پردازد. همچنین کمیسیون بازرسی نیز در این اتحادیه فعال است که به بازرسی واحدهای صنفی می‌پردازد تا اعضای زیر مجموعه این اتحادیه اقدام به تخلف‌هایی همچون افزایش نرخ نکنند، زیرا اتحادیه تعرفه مشخصی را برای حمام‌های سنتی مشخص کرده و فعالان صنف نمی‌توانند قیمت‌هایی بیشتر از این تعرفه را برای ارائه خدمات در نظر بگیرند. اما برای ماساژ تعرفه خاصی وجود ندارد زیرا به علت رقابتی شدن فعالیت در این صنف مراکز ماساژ سعی در ارائه خدمات با کمترین مبلغ را دارند تا بیشترین مشتری را جذب کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی