اتحادیه و تعاونی نان‌های حجیم و نیمه حجیم از تولید نان ارگانیک خبر داد

رئیس اتحادیه و تعاونی نان‌های حجیم و نیمه حجیم در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: فعالان این صنف در رسته‌های نان‌های فانتزی حجیم و نیمه حجیم، کافه نان، نان برکی ماشینی، سرد فروشی و... مشغول به کار هستند. این اتحادیه عضو جهانی نان UIBC است. همه ساله مرداد ماه برخی از اعضای فعال از سوی اتحادیه به آکادمی ملی نانوایان آلمان معرفی می‌شوند تا آموزش‌های روز در این رشته به آنها داده شود. همچنین اتحادیه با الگوبرداری از این آکادمی قصد دارد مکانی را تعبیه کند تا در آن افراد به روش‌های روز دنیا نان تولید کنند. در حال حاضر در حال دریافت مجوز‌های لازم برای اجرایی کردن این پروژه هستیم.
محمد باقر کرمی افزود: همه ساله از 16 تا 19 شهریور ماه در ایران نمایشگاه نان برگزار می‌شود که امسال در این نمایشگاه دبیر انجمن جهانی نان حضور داشت و از شرکت‌کنندگان آن که سازندگان دستگاه‌ها، کارخانه‌های آرد و... که حضور داشتند دیدن کرد. تولید نان ارگانیک، یکی از اقداماتی است که اتحادیه پیگیر آن است و در این خصوص نیز تاکنون موفق به ایجاد رسته مربوط به آن در اتاق اصناف شده‌ایم. در واقع در این راستا جلسات و نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفته و تنها منتظر مصوب شدن آن هستیم تا بتوانیم نان‌های سالم و بدون استفاده از مواد شیمیایی را تولید کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به هدفمندی یارانه‌ها قیمت آرد افزایش یافت از همین رو اتحادیه و تعاونی نان‌های حجیم و نیمه حجیم درخواست یکسان‌سازی قیمت آرد را دارد. برای اجرایی شدن این امر تاکنون اتحادیه جلسات مختلف و نامه‌نگاری‌های متعددی را با ریاست جمهوری، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و... داشته است، اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است. یکی از اقدامات اخیر این اتحادیه مربوط به بیمه تأمین اجتماعی است که خواستار تعدیل آن هستیم زیرا درصد بیمه فعالان این صنف 30 در نظر گرفته شده که در راستای کاهش آن از تأمین اجتماعی، ریاست جمهوری، مجلس و... درخواست‌هایی را داشته‌ایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی