معاون سازمان انرژی اتمی:

تجاری‌سازی محصولات هسته‌ای در دولت سیزدهم نتیجه داد

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان انرژی اتمی گفت: تجاری‌سازی محصولات فرعی این سازمان در دولت سیزدهم به نتیجه رسید و تا قبل از آن پروژه‌های سازمان تا مرحله طرح و مقاله پیش می‌رفت.
به گزارش ایرنا، شهرام ملازاده روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پنجاه و‌پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در دانشگاه شهید باهنر کرمان در جمع خبرنگاران افزود: طی ۲ سال اخیر به دستور رئیس سازمان انرژی اتمی، تمامی مقالات و طرح‌های تحقیقاتی که توان به نتیجه رسیدن و تجاری‌سازی را دارد، در قالب شرکت در حوزه‌های مختلف به تأسیس طرح و ساختار رسیده است.
وی تصریح کرد: به‌طور مثال شرکت پلاسمای سازمان انرژی اتمی در سه حوزه پزشکی، محیط‌زیست و محصولات کشاورزی فعالیت می‌کند و در استان کرمان به‌زودی مرحله نخست کارخانه پلاسما برای دفع سموم پسته افتتاح خواهد شد.
معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان انرژی هسته‌ای در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در کرمان بیان کرد: برپایی این نمایشگاه در استان‌های کشور در تحقق جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام می‌گیرد و سعی کردیم با حضور در نمایشگاه‌های داخلی، خارجی و تخصصی مردم عزیز کشور را با دستاوردهای سازمان انرژی اتمی آشنا کنیم.
وی تأکید کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا استادان دانشگاه، دانشجویان و نخبگان از آخرین دستاوردهای سازمان انرژی اتمی که توسط جوانان کشورمان به‌دست آمده بازدید کنند. ملازاده بیان کرد: تمامی دستاوردهای انرژی هسته‌ای در سایه تحریم‌های ظالمانه ضد کشور ما، اتفاق افتاده است و دانشمندان شب و روز تلاش کردند تا نقشی را در پیشرفت و آبادنی کشور ایفا کنند. پنجاه و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای تا ۱۵ آذر ماه در تالار افضل کرمانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برپا شده است و دانشجویان، اساتید و نخبگان می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ از آن بازدید کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی