حرکت بخش کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: اگر کشاورزی اقتصادی نباشد، سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش می‌یابد. ما باید بخش کشاورزی را به سمتی سوق دهیم که از کشاورزی معیشتی به اقتصادی تبدیل شود.
سید مجتبی خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره مکانیزاسیون کشاورزی که در واقع بخش اعظمی از محصولات به‌دلیل فرسودگی این ادوات ضایع می‌شود به مهر گفت: در بحث مکانیزاسیون یکی از مهم‌ترین عوامل بهره‌وری در بخش کشاورزی است، اما ما باید به یک رقم قابل قبول از افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی دست پیدا کنیم. وی افزود: کشور در طول این سال‌ها، فعالیت‌هایی به تناسب تشخیص مؤسسات تحقیقاتی در بخش کشاورزی انجام داده، اما اینکه این موضوع آیا اولویت بخش اجرا بود یا خیر، خیلی مشخص نبوده است. وی تأکید کرد: مهم‌ترین راهبردی که سال گذشته در نظر گرفتیم، این بود که ظرفیت مؤسسات را در اختیار بخش‌های اجرایی قرار دهیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: فکر می‌کنم امسال مرکز مکانیزاسیون که خط‌دهی مؤسسه تحقیقات فنی مهندسی سازمان تات را دارد، ما را روی تجهیزات و امکانات متمرکز می‌کند که چالش حوزه کشاورزی و کشاورزان کشور است. خیام نکویی با اشاره به برخی اصلاحات در ماشین‌آلات کشاورزی تصریح کرد: امسال هد کمباین‌ها اصلاح شد تا از ضایعات محصولات کاسته شود. امسال هم امیدواریم با ادامه این مسیر از هدر رفت محصولات هنگام برداشت جلوگیری شود.
جستجو
آرشیو تاریخی