اخبار

مصرف برق به اندازه سه استان افزایش یافت

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشورگفت: نسبت به هفته گذشته ۴ هزار مگاوات معادل مصرف سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی افزایش مصرف برق داشتیم.
مازیارجمشیدی، افزود: در نیمه دوم تیر قرار داریم و دما در بیشتر نقاط کشور افزایش پیدا کرده و متناسب با همین موضوع، نسبت به هفته قبل شاهد افزایش مصرف برق هستیم.
او افزود: در شنبه هفته گذشته حدود ۷۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات مصرف داشتیم و برای امروز پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک به ۷۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق باشد و در فاصله یک هفته تقاضای برق ۴ هزار مگاوات معادل ۵.۵ درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول ادامه داد: این ۴ هزار مگاوات معادل مصرف ۳ استان خراسان جنوبی، شمالی و رضوی است. در روز‌های آینده هم با توجه به اینکه گرما فراگیر است و ادامه‌دار خواهد بود، از مردم درخواست می‌کنیم شبکه برق را در تأمین پایدار برق یاری کنند. مشترکان می‌توانند کولر‌های گازی را روی دمای آسایش ۲۴ درجه تنظیم کنند و اگر از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند از دور کند استفاده کنند و از تجهیزات پرمصرف به صورت همزمان در زمان اوج مصرف استفاده نکنند و استفاده از این وسایل را به ابتدای روز و انتهای شب که اوج مصرف نداریم منتقل کنند.

 

رشد ۱۷ درصدی معاملات روزانه برق در بورس انرژی

حجم معاملات روزانه برق در بورس انرژی روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه به ۶۷۸ هزار و ۳۹۸ کیلووات ‌ساعت رسید که نسبت به‌ روز قبل با رشد ۱۷ درصدی همراه شد.
از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا چهارشنبه سیزدهم تیرماه، ۲۶ نیروگاه دولتی و ۳۵ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند؛ در این مدت در مجموع ۳۶۰۶ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.
 همچنین حجم معاملات روزانه به ۳۸ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۹۱ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۲۰۰ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۹۰ ریال رسید.
 روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه حداکثر قیمت بورس به ۱۳۵۸ ریال برای هر کیلووات‌ ساعت رسید که نسبت به ‌روز قبل خود یک درصد کاهش را تجربه کرده است؛ همچنین حداقل قیمت در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه، دوازدهم و سیزدهم تیرماه از ۱۲۰۰ به ۱۲۲۳ ریال رسید.
 بر اساس این گزارش، در آخرین روز معاملاتی هفته قبل حجم معاملات روزانه به ۶۷۸ هزار و ۳۹۸ کیلووات‌ ساعت رسید که نسبت به ‌روز قبل با رشد ۱۷ درصدی همراه شد.
 حجم معاملات در تابلوی برق سلف به ۶۸۰ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۶ کیلووات ‌ساعت رسید. در تابلوی برق سبز نیز ارزش معاملات به ۱۱ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۹۷۶ هزار ریال رسید. حجم معاملات در این بازار ۱۷۲ هزار و ۶۰۸ کیلووات‌ ساعت بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی