اخبار

شاخص بورس تهران 1557 واحد افزایش یافت
شاخص کل بورس تهران روز 27 تیر با افزایش 1557 واحدی همراه شد.بورس اوراق بهادار تهران روزگذشته در پایان معاملات با افزایش 1557 واحد به رقم 2 میلیون و 202 هزار و 691 واحد رسید.شاخص هموزن نیز با افزایش 824 واحد به رقم 704 هزار و 266 واحد رسید.ارزش روز بورس تهران ناشی از ارزش روز 611 شرکت بورسی به 7 میلیون و 376 هزار میلیارد تومان معادل 123 میلیارد دلار به نرخ آزاد رسید.
معامله‌گران دیروز بیش از 5.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 195 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 11 میلیارد تومان داد و ستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند.شاخص فرابورس ایران نیز با افزایش 62 واحدی به رقم 22 هزار و 646 واحد رسید.ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و 208 هزار میلیارد تومان رسید.ارزش روز بازار پایه فرابورس ایران نیز 306 هزار میلیارد تومان شد.معامله‌گران بیش از 3.9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 198 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 355 میلیارد تومان داد و ستد کردند. همه شاخصهای فرابورس ایران امروز سبز شدند.
 
تزریق ۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه
درهمین ارتباط کارشناس بازار سرمایه گفت: روز گذشته با توجه به تعطیلات بازار کم جان و با ارزش معاملاتی پایین را شاهد بودیم.علیرضا روستا در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دیروز حجم معاملات در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ۵ میلیارد برگ سهم با ارزش معاملاتی ۲.۹۵۷ میلیارد تومان بود.این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: سرانه خرید حقیقی‌ها ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و ورود ۸ میلیارد تومان به سهام و حق تقدم و صندوق سهامی را شاهد بودیم همچنین ۵۲ درصد بازار یعنی ۳۵۷ نماد مثبت و ۴۸ درصد بازار منفی به عبارتی ۳۲۷ منفی به پایان معاملات رسیدند. بیشترین ورود پول به صنعت فرآورده‌های نفتی با ۳۴ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول با ۳۲ میلیارد تومان از صنعت بانک‌ها بود.

چهار شرکت سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند
تاکنون ۴ شرکت‌ سود سهام عدالتشان را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند. سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اشاره به درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان سهامداران عدالت در خصوص زمان دریافت مرحله سوم سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر و اتمام مهلت قانونی هشت ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام خود بر اساس قانون تجارت، همچنان ۴ شرکت سود سهام عدالتشان را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.
«گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس» تاکنون وجوه مرحله سوم خود را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.
پیش از این نیز شرکت «فجر انرژی خلیج فارس» از افزایش سرمایه خود از محل سود سهام عدالت خبر داده بود اما تاکنون مسئولان این شرکت میزان دقیق افزایش سرمایه خود را اعلام نکرده‌اند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط فوق، هم‌اکنون امکان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مسیر نیست اما سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال رایزنی و مذاکرات لازم برای دریافت سود از شرکت‌های فوق هستند تا بتوانند مجوزهای لازم را از شورای عالی بورس و اوراق بهادار برای واریز مرحله پایانی سود سهام عدالت اخذ کنند.
گفتنی است، مراحل اول و دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در اواخر آذر و اسفندماه سال گذشته به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی