صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • اصناف و تشکلها
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
شماره دویست و هفتاد و شش - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هفتاد و شش - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

مشاغل خرد و خانگی رونق می‌گیرند

بازارسازی ۱.۵ میلیون شغل توسط وزارت صمت

بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و خرد یکی از اقدامات دولت سیزدهم است که با همکاری بخش خصوصی ‌دولتی در قالب تفاهمنامه‌ای به اجرا می‌رسد.
محمد حسین قمری مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب و اشاره به فعالیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشاغل خرد در کشور، گفت: در تفاهمنامه‌ای بین وزارت صمت، کار و بخش خصوصی، شبکه بازارسازی برای عرضه محصولات این مشاغل خرد ایجاد می‌شود. وی افزود: سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶۰۰ هزار کسب و کار خرد و خانگی است. این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: در قالب تفاهمنامه‌ای با معاونت تجارت وزارت صمت و معاونت کارآفرینی مشاغل خانگی وزارت کار و بخش خصوصی، اقداماتی از جمله کیفی سازی، بسته‌بندی مناسب و جایگاه‌های فروش درون‌مرزی و برون‌مرزی در نظر گرفته شده است.

شبکه‌سازی برای بازار فروش
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه ‌داد: این تفاهمنامه در راستای شبکه‌سازی برای بازار فروش و عرصه با هدف کمک به ارتقای تولید و حمایت از کسب و کارهای خرد است. وی با اشاره به همکاری وزارت صمت با یک مجموعه هنری- فرهنگی و تمدن ایرانی برای عرضه کالاهای تولید کنندگان خرد در بخش صنایع دستی، بیان داشت: ضمن ارائه آموزش‌های ارتقای تولید و کیفیت فروش، محصولات تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت شبکه توزیعی اصناف در فروشگاه‌های زنجیره‌های و فروشگاه‌های برخط عرضه می‌شود.قمری عنوان‌ کرد: مرکز خدمات وزارت صمت، سامانه‌ای برای درج محصولات معرفی خواهد کرد تا کارآفرینان و مشاغل خرد بتوانند با درج محصولات خود، علاوه بر حضور در بازارهای داخلی کالاهای با کیفیت خود را نیز در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای در معرض نمایش بگذارند.

تسهیل صادرات کالاهای ایرانی
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: وزارت صمت در دولت سیزدهم به دنبال حمایت از تولیدکنندگان و مشاغل خرد و خانگی در جهت افزایش توان تولید و عرضه بر اساس نیازهای روز جامعه است.
وی خاطرنشان‌کرد: در راستای تفاهمنامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت صمت، زمینه‌های توسعه بازار محصولات مشاغل خرد خانگی و کارگاهی برای کسب و کارهای خرد خانگی با همکاری یک مجموعه هنری، فرهنگی و تمدن ایرانی فراهم شده است تا با کمک بخش خصوصی زمینه رشد کسب و کارهای خرد و خانگی، توسعه زیرساخت‌های صادراتی و تسهیل در تأمین کالاهای ایرانی مانند مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی جهت بازاریابی و فروش در بسترهای برخط برون مرزی و درون مرزی انجام شود.

جستجو
آرشیو تاریخی