صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • اصناف و تشکلها
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
شماره دویست و هفتاد و شش - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هفتاد و شش - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

امکان افزایش
یک میلیاردی ارز واردات خودرو

وزارت صمت به دنبال تغییر تعرفه واردات خودروهای کارکرده نیست، ترجیح می‌دهیم درباره زمان واردات اولین خودروی کارکرده به کشور، عدد و زمان اعلام نکنیم.
مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره میزان ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودروهای نو و کارکرده، گفت: برای خودروهای نو تاکنون حدود ۱.۸ میلیارد دلار ثبت سفارش صورت گرفته که امکان تأمین ارز را دارد، اما در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم که این عدد را به ۲.۸ میلیارد دلار افزایش دهیم. وی افزود: میزان ارز برای واردات خودروهای کارکرده هنوز مشخص نشده است، اواسط هفته جاری با بانک مرکزی جلسه داشتیم و در تلاش هستیم تا محل، منشأ و حجم ارز موردنیاز برای واردات خودروی کارکرده را مشخص کنیم. ضیغمی درباره نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تعرفه خودروهای کارکرده، تصریح کرد: همه این موضوعات باید در کمیته‌ای که قرار است از تمام دستگاه‌ها از جمله سازمان استاندارد، گمرک، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون صنایع تشکیل شود، مورد رسیدگی قرار گیرد و برخی از این آیتم‌ها را تعیین کنیم؛ البته پیشنهاد ما این است که تعرفه واردات خودروهای کارکرده نسبت به تعرفه خودروهای نو تغییر نکند و یکسان باشد، اما ممکن است سایر دستگاه‌ها نظر دیگری داشته باشند که باید مورد بحث قرار گیرد.

 

حل توقف ثبت سفارش تلفن همراه بزودی

اختلال ایجاد شده در ثبت سفارش تلفن همراه بر پایه‌ اعلام وزارت صمت که طی روزهای اخیر به دلیل اختلال سیستمی ایجاد شده، بزودی رفع خواهد شد.
عبدالمهدی اسدی رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون، هیچ اطلاعاتی پیرامون جزئیات برند، نوع یا ارز واردات موبایل از سوی دولت ارائه نشده است، تصریح کرد: درخواست و پیگیری ما نیز این است که بدانیم طی یک‌سال گذشته، میزان ارز تخصیصی چقدر بوده و مدت زمان انتظار در صف تخصیص ارز چه مدت بوده و این دست اطلاعات را که شفافیت بیشتر در عملکرد دولت ایجاد می‌کند، به دست آوریم.

 

افزایش کیفیت اکتشافات‌ معدنی

بیش از یک‌هزار و ۷۵۰ مرکز آزمایشگاهی بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فعالیت می‌کنند.
سهیلا نیلویل، مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: در دهمین دوره ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مراکز عضو با بررسی دستاوردهای ۹۷۰ آزمایشگاه، ۶۵۳ مرکز آزمایشگاهی در فرآیند ارزیابی قرار گرفتند و رتبه‌بندی شدند و آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این بین رتبه سیزدهم را کسب کرد.
وی افزود: آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور درتلاش است سال آینده با استقرار گواهینامه ISO۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه‌های تهران و کرج و تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی بتواند جزو پنج آزمایشگاه برتر کشور معرفی شود. بر این مجموع این مسائل افزایش کیفیت اکتشافات ‌معدنی را به همراه خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی