رئیس‏جمهور در جلسه هیأت دولت:

همه منابع ارزی آزاد شده صرف پشتیبانی از رونق تولید خواهد شد

رئیس‏جمهور با بیان اینکه آزادسازی منابع ارزی کشور جلــــــــــوه‏ای از دستاوردهای دیپلماسی عزتمندانه در مقابل دیپلماسی ملتمسانه است که نباید آن را به تحلیل‏های حزبی و جناحی تقلیل داد، تصریح کرد: همه منابع ارزی آزاد شده صرف پشتیبانی از رونق تولید خواهد شد.
به گزارش ایرنا، آیت‏الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: آزادسازی بخشی از منابع ارزی کشور اقدامی ارزشمند، مایه افتخار و در راستای تأمین منافع ملی بود و نباید این نوع دستاوردهای مرتبط با امنیت و منافع ملی را به تحلیل‏های حزبی و جناحی تقلیل داد.
وی افزود: موضوع مهم درباره این منابع، نحوه هزینه‏کرد آنهاست که دولت عطف به تأکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید، تلاش خواهد کرد همه این منابع در راستای پشتیبانی از تولید و طرح‏های دارای توجیه اقتصادی در زمینه رشد تولید هزینه شود.
رئیس‏جمهور در بخش دیگری از سخنانش درباره جایگاه و اقتضای بخش حقوقی در دولت و دستگاه‏های دیگر در تطبیق دقیق تصمیمات، مصوبات و عملکردها با قانون اظهار داشت: بخش‏های حقوقی دستــــــــــــگاه‏های اجرایی و در رأس آنها معاونت حقوقی ریاست‏جمهوری موظفند تصمیمات و مصوبات را به دقت با قوانین مربوط تطبیق دهند تا هیچ تناقضی با قانون نداشته باشد.
آیت‏الله رئیسی در ادامه به نگاه و انتظار مردم از دولت مردمی در زمینه سلامت اداری اشاره کرد و مبارزه با فساد را اصلی اساسی در دولت سیزدهم دانست و از مسئولان و مدیران دولت خواست نسبت به وقوع فساد و شکل‏گیری روابط ناسالم، پارتی‏بازی و رشوه حساس باشند و اجازه رخداد هیچ‏گونه مفسده‏ای را ندهند.
رئیس‏جمهور در ابتدای این جلسه با پاسداشت سالروز پیروزی رزمندگان حزب‏الله لبنان در جنگ 33 روزه، این پیروزی را ثمره صبر و بصیرت نیروهای مقاومت دانست و اظهار داشت: عملکرد آزادگان سرافراز کشورمان در دفاع مقدس و دوران اسارت، جلوه درخشان دیگری از صبر و بصیرت بود که برای ما درس‏آموز و افتخارآفرین است.
آیت‏الله رئیسی همچنین با تسلیت و ابراز همدردی دوباره با خانواده شهدا و مجروحین حادثه تروریستی روز یکشنبه در حرم شاهچراغ(ع) و قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر این شهدا، از اقدام شجاعانه و شرافتمندانه یکی از نیروهای خدوم حرم متبرک حضرت احمدبن موسی(ع) در مواجهه با فرد تروریست تجلیل کرد. در این جلسه همچنین استاندار سیستان و بلوچستان گزارش مفصلی از روند توسعه و اقدامات انجام شده برای رشد و پیشرفت استان و رفع مشکلات پیش‏روی این روند ارائه کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی