بازدید رئیسی از خودروهای برقی هیبریدی تولید داخل

رئیس‏جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت از تعدادی از خودروهای هیبریدی و تمام‏برقی تولید شرکت‏های خودروساز داخلی بازدید کرد.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه چهارشنبه هیأت دولت از تعدادی از خودروهای هیبریدی و تمام‏برقی تولیدی و مونتاژی شرکت‏های خودروساز داخلی بازدید کرد.
با توجه به مشکلات زیست‏محیطی و آلایندگی خودروهای احتراقی و نیز ظرفیت کشور در عرصه زیرساخت‏های برقی، ایجاد تحول در عرصه تولید خودرو و افزایش تولید خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار دولت قرار گرفت تا ضمن کمک به کاهش آلایندگی محیط‏زیست از ناحیه خودروهای شخصی و عمومی، در مصرف سوخت نیز صرفه‏جویی صورت گیرد.
بر اساس توافقات صورت گرفته میان وزارت صمت و دستگاه‏های مربوطه از جمله شهرداری تهران، نصب جایگاه‏های شارژ خودروهای برقی در تهران آغاز شده است و تا هفته دولت حداقل 70 ایستگاه افتتاح خواهد شد و تا پایان سال علاوه بر گسترش زیرساخت‏های استفاده از خودروهای برقی در تهران، ایستگاه‏های شارژ خودروهای برقی در مسیر بین‏راهی میان استان تهران و استان‏های همجوار و برخی دیگر از استان‏های پرتردد نظیر خراسان‏رضوی نیز نصب خواهد شد.
در حال حاضر تولید خودروهای برقی عمومی نظیر تاکسی، خودروهای اشتراکی و خودروهای شخصی در دستور کار قرار داشته و علاوه بر عرضه خودروهای برقی مونتاژی، خط تولید تجاری خودروهای هیبریدی و تمام‏برقی داخلی نیز از سال آینده به بهره‏برداری خواهد رسید.
رئیس‏جمهور در جریان این بازدید ضمن رانندگی کوتاه با یکی از این خودروها گفت: حسن این خودروها علاوه بر صرفه‏جویی قابل‏توجه در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی هوا، محیط‏زیست و آلودگی‏های صوتی، این است که به طور کامل بومی‏سازی شده است و در داخل کشور تولید می‏شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی