خبر ویژه

وزیر نفت:
خیال مردم راحت، بنزین گران نمی‏شود
وزیر نفت تأکید کرد خیال مردم راحت باشد، افزایش قیمت بنزین صورت نمی‏گیرد. به گزارش ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره شایعه گرانی بنزین گفت: من چند‏بار مصاحبه کرده و افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردم و شرکت پالایش و پخش بارها این تکذیب را تکرار کرده است. خیال مردم راحت باشد، افزایش قیمت بنزین صورت نمی‏گیرد و دولت چنین برنامه‏ای ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند. وزیر نفت افزود: برای تولید بنزین هیچ جای نگرانی نیست و پالایشگاه‏ها با حداکثر ظرفیت تولید مشغول هستند و لجستیک قوی برای توزیع بنزین در سراسر جایگاه‏ها داریم. روال تأمین بنزین به صورت عادی انجام می‏شود و مردم به شایعات توجه نکنند. اوجی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته 150 میلیون لیتر بنزین بیشتر ذخیره داریم، گفت: مجلس در قانون بودجه مصوب کرده است مردم باید برای سوختگیری از کارت شخصی خود استفاده کنند به همین دلیل ما هم به وظیفه خود عمل می‏کنیم. همه جایگاه‏ها کارت سوخت دارند ولی تعداد آن را کم کرده‏ایم. در ابتدای اجرای این طرح مردم 17 درصد از کارت خود استفاده می‏کردند ولی این عدد به 75 درصد رسیده است. کارت جایگاه‏ها هم برای موارد اضطراری است که مردم یا کارت خود را گم یا آن را فراموش کرده‏اند. بازهم تأکید می‏کنم این مسأله تکلیف مجلس برای وزارت نفت بوده است. هیچ جایگاهی حق ندارد بگوید کارت سوخت ندارم. وی همچنین درباره تأمین بنزین کشور گفت: همه بنزین کشور در داخل تأمین می‏شود. 10 پالایشگاه در کشور در حال تولید بنزین هستند. وی در جریان بازدید از نمایش خودروهای هیبریدی در حیاط دولت اظهار کرد: وزارت نفت از تولید خودروهای هیبریدی و برقی حمایت می‏کند. سرمایه‏گذاری که برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه‏گذاری کند، خود‏سوخت یا معادل میزان صرفه‏جویی در مصرف (که تقریباً 50 درصد است)، مطابق قیمت فوب خلیج‏فارس به آنها کمک خواهیم کرد.

خرید تضمینی گندم در آستانه رکوردشکنی است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون نزدیک به 10 میلیون تن خرید گندم انجام شده و طی شنبه تا یکشنبه هفته بعد این میزان با روند فعلی از 10 میلیون تن هم عبور می‏کند که یک رکورد است. به گزارش ایسنا، محمدعلی نیکبخت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تیرماه 131 میلیون و 800 هزار جوجه‏ریزی داشتیم‏. در مرداد‏ماه هم به همین سمت می‏رویم. این در صورتی است که در 10 تا 12 ماه گذشته چنین میزانی نداشته‏ایم. تأکید ما بر تأمین بموقع نهاده‏ها است تا با افزایش سقف جوجه‏ریزی در داخل کشور نیاز را تأمین کنیم. وی افزود: واقعاً امکان تأمین همه گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز برای جمعیت حدود 85 میلیون نفری کشور با واردات ممکن نیست و بر همین اساس وزارت جهاد کشاورزی تلاش خود را بر تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی قرار داده است. وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی گندم هم اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 10 میلیون تن خرید گندم انجام شده و طی شنبه تا یکشنبه هفته بعد این میزان با روند فعلی از10 میلیون تن هم عبور می‏کند که یک رکورد است. از 11‏ونیم میلیون تن نیاز کشور، 10 میلیون تن را در کشور تولید می‏کنیم. بازپرداخت آن‏هم با تأکید رئیس‏جمهور به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه طلب کشاورزان دیون ممتازه است، در اولویت قرار دارد.

ارائه سیم‏کارت به زائرین اربعین حسینی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته با طرف عراقی بنا شده است، هم سیم‏کارت عراقی با قیمت مناسب‏تری در اختیار زائرین اربعین قرار گیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند. به گزارش ایسنا، عیسی زارع‏پور در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران بیان کرد: هفته گذشته هیأتی را به کشور عراق برای اربعین اعزام کردیم که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق و با نهادهای تنظیم‏گر آنان جلسات مختلفی را تشکیل دادند و توافقات خوبی صورت گرفته است. وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این توافقات بنا شده است، هم سیم‏کارت عراقی با قیمت مناسب‏تری در اختیار زوار قرار گیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند که احتمالاً اثرات آن را در پیامک‏هایی که اپراتورها به مشترکان برای بسته رومینگ اربعین زده‏اند، دیده‏اید. وی افزود: امیدوار هستیم امسال نسبت به سال قبل خدمات ارتباطی برای زائرین اربعین حسینی، هم در داخل کشور تا مرزها و هم داخل خاک عراق کیفیت بهتری داشته باشد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت قطعی یا کندی ارتباط موبایل در تهران، بیان کرد: همین الان یکی از اعضای دولت طوماری با 50 امضا به من داد که یک بی.تی.اس در محل ما نصب شده است و بگویید آن را جمع کنند. گاهی اوقات در محله‏هایی به یکباره کیفیت پایین می‏آید. زمانی که ریشه‏یابی می‏شود، متوجه می‏شویم که یک بی.تی.اس در محله بوده که با شکایت مردم محلی جمع شده است. نمی‏گوییم همه موارد این‏گونه است اما موارد اینچنینی نیز داریم. وی در ادامه تأکید کرد: اکنون در تهران بیش از 100 مورد به این شکل داریم که در حال تعامل هستیم، اما در کل شبانه‏روز در تلاشیم یک شبکه پرسرعت و باکیفیت برای مردم عزیز فراهم کنیم. اگر مورد و اختلالی وجود داشت از مردم تقاضا می‏کنیم حتماً با شماره 195 که سامانه نظارتی شبانه‏روزی ما است، تماس بگیرند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی