مشاوره رایگان در خصوص بیمه و مسائل حقوقی در اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی

حدیث حدادی
روزنامه نگار

رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس و کالباس) در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: اعضای این اتحادیه در بخش عمده و خرده‌فروشی محصولات گوشتی همچون همبرگر، سوسیس و کالباس مشغول به کار هستند. علاوه بر آن با اقداماتی که اتحادیه انجام داد موفق شد 15 واحد صنفی تولید‌کننده را تحت حمایت خود قرار دهد. یکی از اقدامات اتحادیه در یک‌سال اخیر برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص امور مالیاتی بوده است. اتحادیه در این کلاس‌ها از مدیرکل مالیاتی غرب و جنوب تهران دعوت کرد تا مشکلات اعضای فعال این صنف را بررسی و برطرف کنند.
محمدرضا معروف‌خانی بیان کرد: اتحادیه قصد دارد با بازدیدهای میدانی که انجام می‌دهد مشکلات اعضا را شناسایی و در برطرف کردن آنها اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین قصد داریم به فروشندگان این صنف آموزش دهیم که یک واحد صنفی کامل چه ویژگی‌های خوبی از نظر بهداشتی و... دارد و چگونه باید باشد. این اتحادیه به اعضای خود اعلام کرده که به صورت رایگان اقدامات مربوط به حضور اعضای جدید و تمدیدها را انجام خواهد داد، در حالی که برای انجام همین امور کافی‌نت‌ها مبالغ قابل‌توجهی را از افراد دریافت می‌کنند. همچنین مشکلاتی در سامانه نوین اصناف وجود داشت که با پیگیری‌های اتحادیه در چند ماه اخیر این مشکلات برطرف شد.
وی گفت: محصولاتی که توسط فعالان این صنف به مردم عرضه می‌شود از نظر سلامت در رتبه حساسی جای می‌گیرد. از همین رو قصد داریم با انجمن تولید‌کنندگان محصولات گوشتی همکاری‌هایی داشته و سطح آگاهی مردم را افزایش دهیم تا مردم بتوانند محصول باکیفیت و بی‌کیفیت را از هم تشخیص دهند. در واقع قصد داریم با تهیه فیلم‌هایی در اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس و کالباس) مردم را از مواد اولیه و نحوه تولید این محصولات آگاه سازیم.
معروف‌خانی افزود: یکی از اقدامات اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی در نظر گرفتن بیمه تکمیلی برای اعضای فعال بوده تا افرادی که تمایل به استفاده از آن برای خود و خانواده دارند در آن ثبت‌نام کنند. همچنین در حال حاضر این اتحادیه با برگزاری جلسات متعدد و نامه‌نگاری در تلاش برای فعال‌سازی بیمه تکمیلی SOS برای اعضای خود است تا خدمات بهتر و بیشتری را در اختیار فعالان این صنف قرار دهد.
وی عنوان کرد: در اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی دو کمیسیون آموزش و حل اختلاف که تشکیل شده از اعضای هیأت مدیره قبلی است، وجود دارد. در کمیسیون آموزش، اعضای آن در خصوص مسائل آموزشی تبادل‌نظر کرده و تصمیم می‌گیرند که چه آموزش‌هایی باید برای اعضا در نظر گرفته شود، زیرا افراد برای دریافت جواز کسب‌و‌کار از این اتحادیه باید تحت آموزش اولیه که به صورت اجباری است قرار گیرند. کلاس‌های آموزشی که در اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی برگزار می‌شود شامل کارشناسی مواد غذایی، مشتری‌مداری، موارد بهداشتی و... است. در واقع افرادی که درخواست جواز کسب‌و‌کار کرده‌اند باید در این کلاس‌ها شرکت کرده و پس از اتمام کلاس‌های آموزشی آزمون دهند و در صورت قبولی، برای آنها جواز کسب صادر می‌شود. یکی دیگر از کمیسیون‌هایی که در این اتحادیه فعال است کمیسیون حل اختلاف است. در واقع این کمیسیون زمانی که اعضای اتحادیه با سایر بخش‌ها به مشکل برخورد کردند، قبل از مراجعه به دادگاه به اتحادیه مراجعه می‌کنند و در این کمیسیون به مشکلات آنها بررسی و رسیدگی می‌شود.
معروف‌خانی تصریح کرد: به منظور رفاه بیشتر اعضای این صنف هر دو هفته یک‌بار مشاوران مالیاتی،  بیمه، حقوقی و مشاور کارشناس محصولات گوشتی (سوسیس، کالباس و همبرگر) یک روز در اتحادیه حضور دارند و اعضا می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند تا به صورت رایگان مشاوره‌هایی برای برطرف کردن آن مشکلات به آنها داده شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی