راهکار اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران برای جلوگیری از قاچاق

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» بیان کرد: اعضای اتحادیه در رسته‌های خرده‌فروشی نوشت‌افزار، خرده و عمده‌فروشی لوازم مهندسی، خرده و عمده‌فروشی تمبرها، لوازم هنری، طراحی، چسب نواری و... مشغول به فعالیت هستند. اتحادیه در یک سال اخیر به منظور ایجاد شرایط رفاهی بیشتر برای اعضای خود اقدام به در نظر گرفتن بیمه تکمیلی به صورت اختیاری برای اعضا کرده است.
موسی فرزانیان گفت: برخی از کالاهای صنف نوشت‌افزار و لوازم مهندسی با ممنوعیت واردات مواجه است. وزارت صمت نیز عنوان کرده به دلیل اینکه این کالاها تولید داخلی دارند نباید مشابه خارجی آن وارد کشور شود، در حالی که در اغلب موارد تنها یک نوع از یک محصول مثل ماژیک در کشور تولید می‌شود و سایر انواع آن تولید داخلی ندارند. از همین رو در عرصه برخی از لوازم نوشت‌افزار و لوازم مهندسی با کمبود مواجه هستیم که برای جبران آن و تأمین کالاهای مورد نیاز، قاچاق صورت می‌گیرد که همین امر به اقتصاد کشور آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌زند. برای جلوگیری از این امر باید دولت واردات برخی کالاها را به میزان محدود میسر کند.
وی افزود: اتحادیه با یک شرکت حقوقی قراردادی تنظیم کرده که بر اساس این قرارداد هفته‌ای یک‌بار به منظور برطرف کردن مشکلات حقوقی اعضا در اتحادیه حضور یافته و به صورت رایگان مشاوره می‌دهند. همچنین اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران در یک سال گذشته سامانه اینترنتی راه‌اندازی کرده تا اعضا بتوانند برای انجام چنین اموری (امور مربوط به اقدامات اتحادیه، اداری و مشاوره آنلاین) به آن مراجعه کنند. گاهی برخی از اعضای فعال این صنف نسبت به میزان مالیات خود معترض می‌شوند که اتحادیه به منظور حمایت از اعضای خود از افراد با تجربه‌ای که قبلاً سابقه کار در سازمان امور مالیاتی کشور را داشته‌اند، دعوت به همکاری کرده است. در واقع این افراد در جلسات دارایی شرکت کرده و از منافع اعضای اتحادیه دفاع می‌کنند.
فرزانیان عنوان کرد: در این اتحادیه سه کمیسیون مشغول به کار هستند. کمیسیون شکایت که به شکایاتی که از سوی وزارت صمت، اصناف و مردم ارسال می‌شود رسیدگی می‌کند. کمیسیون حل اختلاف زمانی که در بازار و بین کسبه یا مشتری اختلافی وجود داشته باشد به بررسی و برطرف کردن آن می‌پردازد. کمیسیون بازرسی نیز از دیگر کمیسیون‌های فعال در اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران محسوب می‌شود که کار بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی فعال را به عهده دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی