تلاش اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولای تهران برای کاهش50 درصدی ضریب مالیاتی

رئیس اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولای تهران در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» بیان کرد: فعالان این صنف در رسته‌های مختلفی همچون انواع قفل، دستگیره، پلاک، پیچ چوبی، لولا، مغزی، قلاب لباس و... مشغول به کار هستند. اعضای این صنف اعتراضاتی در خصوص بالا بودن ضرایب مالیاتی داشته‌اند، زیرا ضریب مالیاتی خرده‌فروشی که سازمان امور مالیاتی برای آنها در نظر گرفته 10 درصد است، در حالی که اعضای فعال صنف تقاضای کاهش 50 درصدی این میزان را دارند. در راستای برطرف کردن این مشکل، اتحادیه تاکنون نامه‌نگاری‌هایی داشته و جلسات متعددی را نیز برگزار کرده و منتظر نتیجه آن است.
امیر نجار‌شریفی درباره کمیسیون‌های فعال در اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولای تهران عنوان کرد: سه کمیسیون فعال در این اتحادیه وجود دارد که یکی از آنها کمیسیون حل اختلاف است که اختلافات و مشکلات مربوط به دو فرد فعال در صنف را بررسی و برطرف می‌کند. یکی دیگر  از کمیسیون‌های فعال، در اتحادیه کمیسیون آموزش می‌باشد که یکی از اقدامات آن در یک‌سال گذشته مربوط به آموزش رایگان در خصوص مسائل مربوط به صندوق مکانیزه فروش بوده که کلاس‌های آن به صورت اختیاری برگزار شده است. از دیگر کمیسیون‌های فعال در این اتحادیه کمیسیون بازرسی است که اقدام اصلی آن بررسی میدانی فعالان این صنف و شناسایی افرادی که بدون مجوز کسب‌وکار در حال فعالیت هستند، است. علاوه بر آن، این کمیسیون در بررسی‌های میدانی خود به کنترل قیمت‌ها، شناسایی گران‌فروشی و دارا بودن اتیکت قیمت روی محصول نیز توجه می‌کنند.
وی تأکید کرد: با توجه به تعداد قابل‌توجه اعضای فعال در این صنف، این اتحادیه با پیگیری‌های اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا موفق به همکاری با یکی از بیمه‌ها شد، به طوری که در حال حاضر اعضای فعال این اتحادیه می‌توانند در صورت تمایل خود و خانواده خود را بیمه تکمیلی کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی