اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا خواستار ثبات پرداخت ارز به اعضا شد

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: یکی از اقداماتی که اتحادیه در راستای بهبود شرایط برای اعضای خود انجام داده مربوط به حوزه مالیاتی و برطرف کردن مشکلات اعضا در این بخش است، به طوری که سود حاصل از عمده‌فروشی کاغذ یک درصد و همین سود در بخش خرده‌فروشی 3 درصد است، اما سازمان امور مالیاتی کشور از عمده‌فروشان فعال در این صنف 5 درصد مالیات و از خرده‌فروشان کاغذ 10 درصد مالیات دریافت می‌کرد. با جلسات مختلف و نامه‌نگاری‌هایی که انجام شد موفق شدیم این درصد مالیاتی را برای عمده‌فروش‌ها به 3 درصد و برای خرده‌فروش‌ها به 8 درصد برسانیم، اما اتحادیه همچنان به منظور کاهش مجدد این درصد مالیاتی در حال پیگیری است و تاکنون نامه‌های مختلفی را از طریق اتاق اصناف ارسال کرده است. در واقع دولت برای برطرف کردن مشکل، این محصول را باید جزو کالاهای اساسی قرار دهد زیرا این محصول در قالب کالاهای مختلف در سبد خانوارها جای داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حمید نیکدل افزود: از دیگر مشکلات اعضای فعال این صنف، بموقع تأمین نشدن ارز واردات است، زیرا 80 درصد کاغذ مصرفی در کشور وارداتی است که فعالان این صنف برای تأمین آن نیازمند دریافت بموقع ارز هستند. در خصوص برطرف کردن این مشکل نیز جلسات حضوری مختلفی برگزار کرده و موفق شدیم ثبات نسبی را برای آن ایجاد کنیم، اما مجدداً در سه ماهه اخیر باز هم در ارائه آن تأخیر وجود دارد که در حال حاضر پیگیر آن نیز هستیم. همین امر موجب افزایش قیمت کاغذ در کشور شده است، در حالی که اگر ارز مورد نیاز بموقع در اختیار تجار قرار گیرد می‌توان قیمت این محصول را در کشور کنترل کرد.
وی تصریح کرد: اغلب فعالان این صنف در خیابان ظهیرالاسلام تهران مشغول به کار هستند. در چند ماه گذشته شهرداری قصد داشت گذر عرض خیابان را کاهش دهد و خیابان را باریک کند که با مکاتبات و تعاملاتی که با شهرداری داشتیم موفق شدیم آنها را متقاعد کنیم خیابان را یک متر کمتر باریک کنند تا فعالان این صنف در این خیابان به مشکلی در خصوص تردد برخورد نکنند. همچنین از دیگر اقدامات اتحادیه برای اعضای خود، بستن قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه به منظور بیمه تکمیلی اعضا بود که صورت گرفته است و اعضای این صنف می‌توانند از آن استفاده کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی