همستر کامبت ارزش دلاری زیادی ندارد

مهرداد دهقانی
تحلیلگر و کارشناس بازارهای بین‌المللی

در حقیقت، همستر کامبت در زیرمجموعه نات ‌کوین قرار دارد و مباحث مختلفی پیرامون آن وجود دارد. چند ماه قبل روبات تلگرام نات‌ کوین با شعار «ضربه بزن، درآمد کسب کن» در فضای مجازی معرفی شد. در واقع ارز نات کوین یک میم کوین جدید مبتنی بر برنامه تلگرام است و افراد می‌توانند این ارز دیجیتال را در تلگرام استخراج کنند به همین علت هم این روزها عده زیادی به اپلیکیشن تلگرام می‌پیوندند.
در واقع همستر کامبت که در زمره بازی‌های کریپتویی تلگرامی قرار دارد و بسیاری را با خود همراه کرده است، ارزش گذاشتن زمان و وقت زیاد ندارد. به نظر می‌رسد مدیران تلگرام به دنبال آن بودند با این روش دنبال جذب فالوئرهای خود باشند.
 
همستر کامبت ارزش‌گذاری دقیق نشده است
در حال حاضر برای همستر کامبت ارزش‌گذاری دقیق انجام نشده، اما با توجه به تجربه‌ای که در نات کوین وجود داشته است پیش‌بینی می‌کنیم هر یک میلیون همستر در حدود 2 تا 3 دلار قیمت‌گذاری شود. قرار است در روزهای پیش رو همستر کامبت در داخل صرافی‌ها عرضه شود و شاید هم در ابتدا با وجود استقبالی که از آن شده است، با قیمت‌های هیجانی روبه‌رو شود اما به نظر نمی‌رسد بیشتر از 3 دلار ارزش داشته باشد.
قیمت همستر در ابتدا به صورت پیش‌معامله می‌آید و معلوم نیست ثابت بماند یا خیر. موارد متعددی هم می‌تواند در قیمت آن تأثیر بگذارد و چنانچه در صرافی‌ها معامله شود امکان بالا رفتن قیمت آن وجود دارد.
زمانی که همستر امکان معامله شدن را داشته باشد، شخص باید در صرافی حساب باز کند تا احراز هویت شود و بتواند هر چند دلاری را که به دست آورده، برداشت کند. احتمال دارد در ادامه هم در میان جمعیت افرادی که به این سمت آمده‌اند، خرید و فروش انجام شود. 
این روزها عده‌ای میزان استقبال از همستر را با بورس در سال 1399 مقایسه می‌کنند که بسیاری را متضرر کرد، اما باید خاطر نشان کرد که این برنامه با بورس متفاوت است. برای همستر کامبت قرار نیست هیچ هزینه خاصی انجام شود و بجز هزینه فیلترشکن یا اینترنت هزینه دیگری ندارد اما در بورس این سرمایه‌های مردم بود که وارد شد و به بسیاری هم زیان وارد کرد.
 
احتمال هک گوشی از طریق لینک آلوده
با توجه به اینکه افراد از طریق لینک به بازی همستر دعوت می‌شوند، بعید نیست عده‌ای از طریق ارسال لینک‌های آلوده به گوشی هک شوند. نکته دوم اینکه خانواده کریپتوها پردازنده‌ها را ماین کرده و کدها را استخراج می‌کنند، در این شرایط این احتمال وجود دارد از پردازنده‌های گوشی هم استفاده شود.
حجم نات کوین در بازار کریپتو بسیار کوچک است و بسیاری از افرادی که وارد این بازی شدند به دنبال روزنه‌ای برای کسب درآمد و امیدوار برای دریافت چند دلار هستند. به همین علت است که توسط افراد زیادی در گروه‌های سنی مختلف از جوانان تا سنین بالا به این بازی گرایش پیدا کرده‌اند، اما باید اذعان کرد که در واقع این بازی ارزش زیادی ندارد و به طور دائم کلیک کردن روی صفحه گوشی در عمل کار بیهوده‌ای است.

جستجو
آرشیو تاریخی