بیمه تکمیلی اعضای اتحادیه سنگبر و سنگتراش تهران

حدیث حدادی
روزنامه نگار

رئیس اتحادیه سنگبر و سنگتراش تهران در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» بیان کرد: یکی از اقدامات مهمی که توسط این اتحادیه صورت گرفته در حوزه بیمه اعضای بوده است؛ به طوری که با گفت‌و‌گو و نشست‌هایی که با شرکت‌های مختلف بیمه‌گر داشته‌ایم موفق شدیم برای تمام اعضا بیمه تکمیلی در نظر بگیریم و اعضایی که تمایل دارند می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند. همچنین در راستای جذب مشتری بیشتر آموزش‌هایی را برای اعضای اتحادیه سنگبر و سنگتراش تهران در نظر گرفته‌ایم. برخی از این آموزش‌ها شامل نحوه برخورد با مشتری، مشتری‌مداری، معرفی کسب و کار خود به بهترین شکل و... است.
اکبر ملک‌زاده افزود: اتحادیه سایتی را راه‌اندازی کرده است که براساس آن مراحل مختلف ساختمان‌هایی که در آن ثبت شده نشان داده می‌شود و مشخص می‌شود چه زمانی به مرحله سنگ می‌رسند. در چنین شرایطی اعضا می‌توانند با ارسال نمونه کارهای خود برای دریافت کار جدید اقدام کنند. همچنین یکی از بخش‌هایی که معمولاً اعضای اتحادیه در آن با مشکلاتی مواجه می‌شوند بخش مالیاتی صنف است. در این خصوص نیز اتحادیه سعی کرده این مشکلات را پیگیری کرده و میزان آنها را به حداقل برساند. به طور مثال به سازمان امور مالیاتی کشور پیشنهاد دادیم برای اعضایی که دارای مجوز کار هستند تخفیفی در نظر گرفته شود تا با این کار تعداد اعضای بدون مجوز روند نزولی پیدا کند.
وی گفت: در میان اعضای این اتحادیه افرادی هستند که از گذشته در این اتحادیه بوده‌اند اما در حال حاضر به علت بدهی مالیاتی که دارند نمی‌توانند جواز کسب خود را تمدید کنند. در این راستا اتحادیه نشست و جلسات مختلفی را برگزار کرده و پیشنهاد داده که این بدهی را اقساطی کنند و یا اینکه تخفیفی برای آنها در نظر بگیرند تا این اعضا بتوانند جواز کسب خود را تمدید کنند. علاوه بر آن به اعضایی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند، تسهیلات جواز نیز تعلق نمی‌گیرد.
ملک‌زاده عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که اتحادیه سنگبر و سنگتراش تهران انجام داده این است که کمیسیونی در اتحادیه راه‌اندازی کرده که براساس آن اگر اختلافی بین خریدار و فروشنده وجود داشت و مصرف‌کننده شکایتی کرد در اتحادیه و در این کمیسیون به آن اختلاف رسیدگی کرده و مشکل را برطرف کنیم. با این کار از مراجعه افراد به مقامات قضایی جلوگیری می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی