اقدامات اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت و تهیه غذای بیرون‌بر برای بهبود شرایط اعضا

حدیث حدادی
روزنامه نگار

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت و تهیه غذای بیرون‌بر در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» عنوان کرد: در اتحادیه 5 کمیسیون به منظور رفاه بیشتر اعضا فعال شده که شامل کمیسیون‌های حل اختلاف، آموزش، بهداشت، بازرسی و فنی می‌شود. در کمیسیون حل اختلاف به مشکلاتی که بین اعضا و شکایاتی که از سوی مردم می‌شود رسیدگی می‌کنیم. در واقع اگر فردی از نظر کیفیت و قیمت غذا از یکی از اعضای صنف شکایت داشت؛ آن را مورد بررسی قرار داده و سعی می‌کنیم آن را حل کنیم. در کمیسیون آموزش کلاس‌هایی در خصوص مشتری‌مداری و نحوه برخورد با مشتری را برای اعضا تشکیل داده‌ایم تا کیفیت روابط با مشتری میان اعضا افزایش پیدا کند. همچنین اعضای کمیسیون بهداشت به تمامی اصناف فعال در این اتحادیه مراجعه کرده و از نظر بهداشتی آنها را ارزیابی می‌کنند. کمیسیون فنی نیز برای افرادی که قصد دریافت پروانه کسب دارند آموزش‌های لازم را در 5 تا 6 جلسه به افراد داده و از آنها آزمون می‌گیرند. علاوه بر آن باید افرادی که قصد دریافت جواز کسب و کار در این صنف دارند برای چلوکبابی متراژ ملک آنها بیشتر از 80 متر و دارای دو پارکینگ باشد.
علی اکبر نریمانی بیان کرد: اتحادیه به منظور تأمین لوازم و تجهیزات مورد نیاز صنف تاکنون چند نمایشگاه را برگزار کرده که در این نمایشگاه‌ها سایر صنایع مرتبط همچون سازندگان کباب‌زن‌های صنعتی حضور داشته‌اند. شرکت‌کنندگان این نمایشگاه‌ها برای اعضای اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت و تهیه غذای بیرون تخفیف قابل توجهی را در نظر گرفته‌اند تا اعضای این اتحادیه بتوانند از به‌روزترین تجهیزات برای تهیه غذا استفاده کنند. علاوه بر آن در یکسال گذشته اتحادیه یک همایش در هتل آزادی برگزار کرد که در آن برندهایی که تجهیزات مرتبط با شغل ما را به فروش می‌رسانند به اعضا معرفی کرده‌ایم. همچنین یک همایش دیگر در برج میلاد در خصوص مالیات و روش‌های تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی برگزار کرده‌ایم که در آن ممیز دارایی و مشاور حضور داشته تا مشکلات اعضا برطرف شود.
وی افزود: اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت و تهیه غذای بیرون‌بر به منظور تنظیم بازار در دوران کرونا سهمیه دریافت روغن و گوشت با قیمت مصوب دولتی از وزارت صمت برای اعضا را فعال کرده بود. یکی از مشکلات اعضای فعال این اتحادیه مربوط به دارایی و ارزش افزوده است که در این خصوص نامه‌نگاری‌هایی با کمیسیون مالیات مجلس، وزارت دارایی، اتاق اصناف، وزارت صمت و... داشته‌ایم اما هنوز به نرسیده است. همچنین با توجه به اینکه در چند سال اخیر عوارض پسماند چند برابر افزایش یافته تا کنون در خصوص کاهش نرخ آن برای اعضای این اتحادیه نیز اقداماتی صورت گرفته و نامه‌نگاری‌هایی انجام داده‌ایم که منتظر نتیجه آن هستیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی