تلاش اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی برای برطرف کردن مشکل حاشیه سود و ضریب مالیاتی

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» بیان کرد: یکی از اقدامات مهمی که این اتحادیه تا کنون انجام داده مربوط به صدور جواز است به طوری که تمامی اعضایی را که بدون جواز کسب و کار و تنها با گواهی نامه‌های موقت مشغول به فعالیت بوده‌اند، شناسایی کرده و برای آنها جواز کسب و کار ثابت صادر کرده است. در واقع اتحادیه با بررسی این اعضای بدون مجوز مشکلات آنها را شناسایی کرده و به آنها کمک کرده تا مشکلات آنها در قالب قانونی برطرف شود.
داوود فکوری افزود: اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران در چند ماه اخیر با بازرسی‌هایی که انجام داده موفق به پایش اعضای خود شده و در حال حاضر جامعه آماری کاملی را در خصوص اعضای خود در دست دارد. همچنین این اتحادیه در اردیبهشت ماه سال‌جاری برای تمامی واحدهای صنفی خود کلاس‌های توجیهی در خصوص امور مربوط به مالیات و اظهارنامه‌ها برگزار کرده تا اعضای آن در این راستا مشکلی نداشته باشند.
وی گفت: یکی از مشکلات اعضای این اتحادیه، همخوانی نداشتن حاشیه سود با ضریب مالیاتی است. به طوری که هم حاشیه سود و هم ضریب مالیاتی هر دو 10 در نظر گرفته شده است. به منظور برطرف کردن این مشکل اتحادیه به دبیرخانه مجلس نامه ارسال کرده تا این مشکل برطرف شود اما هنوز به نتیجه نرسیده است. یکی دیگر از مشکلات اعضا مربوط به سرویس دهی دستگاه‌های کارت‌خوان طرح کالابرگ‌های الکترونیکی است که به منظور برطرف کردن این مشکل نیز نامه نگاری‌هایی با اتاق اصناف داشته‌ایم که آن نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی