حضور نماینده‌ای از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران در کمیسیون دارایی

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» بیان کرد: یکی از مشکلات این اتحادیه تداخل صنفی است که در ماه‌های اخیر با پلیس +10، پیشخوان دولت، اداره پست، مدارس و... داشته است. به طوری که هر کدام از این نهادها به صورت مستقل اقدام به عکاسی می‌کنند و همین امر موجب شده تعداد اعضای این اتحادیه کاهش پیدا کند و برخی از فعالان این صنف به علت رکود ایجاد شده در کسب و کار خود آن را رها کرده و از حضور در صنف عکاسان و فیلمبرداران مجالس خودکاری کنند. در این راستا اتحادیه اقدام به پیگیری این تداخل صنفی کرده و تا کنون نامه‌نگاری‌هایی را با اتاق اصناف و وزارت صمت داشته، اما هنوز به نتیجه نرسیده است. علاوه بر این نهادها، برخی از باغ تالارها و تالارهای عروسی اقدام به حضور یک عکاس و فیلمبردار در مراکز خود کرده‌اند که در این خصوص نیز مکالماتی را با اتحادیه مربوط به تالارهای پذیرایی و اتاق اصناف داشته‌ایم اما آن نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.
زعفر یاوری بلوک آبادی تصریح کرد: در این اتحادیه کمیسیون حل اختلافی تشکیل داده‌ایم که براساس آن به شکایات افراد رسیدگی می‌کنیم. معمولاً به طور میانگین هر هفته 50 شکایت از باغ تالارها داریم که آنها را مورد بررسی و حل و فصل قرار می‌دهیم. علاوه بر آن بازرسان فعال در کمیسیون بازرسی اتحادیه با بررسی و بازرسی‌های مکرر اقدام به شناسایی دفاتری که مجوز ندارند، کرده‌اند. این بازرسان پس از شناسایی این مراکز توسط این کمیسیون آنها را یا موظف به دریافت مجوز می‌کنند یا اینکه با معرفی آنها به اماکن این صنف‌ها را پلمب می‌کند.
وی افزود: یکی دیگر از کمیسیون‌هایی که در اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران فعالیت می‌کند کمیسیون روابط عمومی است که وظیفه اصلی آن اطلاع‌رسانی امور مربوط به اتحادیه به اعضا را به عهده دارد. همچنین کمیسیون فنی فعال در این اتحادیه نیز با توجه به اینکه این صنف در طبقه‌بندی خدمات فنی قرار می‌گیرد وظیفه برگزاری آزمون برای افرادی را که قصد دریافت پروانه کسب را دارند، به عهده دارد. در واقع این آزمون برای افرادی است که از فنی و حرفه‌ای یا دانشگاه‌های معتبر مدرک مرتبط با صنف را دریافت نکرده باشند.
یاوری بلوک آبادی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم این اتحادیه در راستای حمایت از حقوق اعضای صنف حضور نماینده‌ای در کمیسیون دارایی منطقه است. در واقع با توجه به اینکه در 5 منطقه تهران کمیسیون دارایی شکل گرفته، در کنار نماینده قوه قضائیه و نماینده دارایی که در آنجا حاضر هستند یک نماینده از سوی اتحادیه به منظور دفاع از حقوق اعضا وجود دارد. این نماینده در زمان مراجعه مؤدی مالیاتی به منظور حل اختلاف و مشکلات مالیاتی حاضر بوده و از حقوق مؤدی دفاع می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی