اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک پیگیر جمع‌آوری دستفروشان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در گفت‌و‌گو با «ایران اقتصادی» بیان کرد: یکی از اقدامات فرهنگی که در یکسال اخیر این اتحادیه انجام داده مربوط به فعال نگه داشتن کارگروه مدل لباس در راستای صیانت از مد و حجاب بوده است. علاوه بر آن اتحادیه با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر دو روز در هفته و هر روز در دو نوبت کلاس آموزشی با عنوان نحوه پوشش فروشندگان برگزار می‌کند. در این کلاس‌ها از فروشندگانی که پوشش آنها در شأن جامعه نیست دعوت می‌شود تا شرکت کنند و بعد از اتمام کلاس‌ها مجدداً از آن فروشگاه بازرسی می‌شود تا از اصلاح پوشش آن فروشندگان اطمینان حاصل کنیم.
ابوالقاسم آقاحسین شیرازی افزود: به منظور بهبود شرایط اعضا و دسترسی راحت‌تر آنها به مواد اولیه در اتحادیه اقداماتی را انجام داده‌ایم. در واقع اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اداره کل نساجی و پوشاک وزارت صمت نشست‌هایی را برگزار کرد تا براساس آن تولید کنندگان پوشاک به راحتی و با ضوابط قانونی بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را از واردکنندگان تهیه کنند. همچنین با توجه به اینکه کارگروهی متشکل از اتحادیه، اتاق اصناف، وزارت صمت و بازرسان شکل گرفته است، واردکنندگان و تجار، مواد اولیه خود را در اختیار این کارگروه قرار می‌دهد و اعضای اتحادیه با جواز خود به این کارگروه‌ها مراجعه کرده و حواله و معرفی نامه دریافت می‌کنند تا میزان دریافتی آنها از مواد اولیه مشخص شود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات این اتحادیه مربوط به تخفیف امور مالیاتی می‌شود؛ به طوری که با نشست‌هایی که اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اداره کل نساجی داشت، موفق شد آنها را متقاعد کند تا مجلس و دولت رایزنی کرده و تولید کنندگانی که در بخش عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند ازپرداخت مالیات معاف شوند. با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این امر محقق شد و در حال حاضر آنها از پرداخت مالیات معاف شدند. یکی از اقدامات این اتحادیه که هنوز به نتیجه نرسیده و فروشندگان با آن درگیر هستند، حضور دستفروشان در گذرگاه‌ها و حاشیه خیابان‌هاست. حضور آنها منجر به کاهش فروش مغازه‌داران شده که همین امر ضرر و زیان قابل توجهی برای آنها به همراه داشته است؛ زیرا مغازه داران به صورت سالانه و ماهانه موظف به پرداخت مالیات، هزینه برق، آب، اجاره و... هستند. بنابراین در شرایطی که فروش نداشته باشند توان پرداخت این هزینه‌ها را نیز ندارند. در خصوص جمع‌آوری دستفروشان پوشاک از گذرگاه‌ها تا کنون با شهرداری نامه نگاری‌هایی را داشته و با بخش ساماندهی شهرداری جلساتی را نیز برگزار کرده‌ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی