تعادل و آرامش در بازار تایر

مشکلی در تولید و توزیع تایر نداریم و اکنون با برقراری تعادل، بازار در آرامش قرار دارد و صفی برای خرید نیست.
جمال میرزایی عضو هیأت مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: هر فردی می‌تواند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید تایر در حلقه‌های مختلف کند و کمبودی در بازار نیست.
عضو هیأت مدیره انجمن صنعت تایر ایران ادامه داد: بازار تولید و عرضه تایر در تعادل است و اختلاف قیمت قابل توجهی بین تایر دولتی و آزاد وجود ندارد.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیش ثبت‌نام تایر دولتی، بیان داشت: این سامانه به خاطر مشکلات زیرساختی در برخی مواقع قطع و دارای مشکلاتی است.
میرزایی بیان داشت: عده‌ای فکر می‌کنند اختلاف زیادی بین قیمت تایر دولتی و آزاد وجود دارد، از این رو اقدام به ثبت‌نام و خرید تایر دولتی و احتکار آن می‌کنند، بدون اینکه مصرف‌کننده واقعی باشند؛ همین امر عامل ایجاد صف‌های طولانی، مشکلات و در نهایت نارضایتی مردم می‌شود.
وی تأکید کرد: این نوع خریداران به دنبال سود و دلالی هستند هر چند که آرامش بازار را به هم می‌زنند و برای مصرف‌کنندگان واقعی مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. این حرکت دلالان باعث ایجاد فضای روانی و التهابی در بازار می‌شود که نشأت گرفته از نرخ‌گذاری دستوری است.
بر اساس این گزارش، اوایل هفته جاری دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه‌های پرمصرف، این بازار بزودی به ثبات و آرامش خواهد رسید .براساس این گزارش با توجه به فرصت‌طلبی دلالان در چند وقت اخیر، متقاضیان لاستیک با مشکلاتی روبرو شدند که مسئولان امر به ویژه در وزارت صمت سعی بر آن دارند که با مشارکت تولید کنندگان و اصناف ، ثبات نسبی را در بازار تایر برقرار کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی