کاهشی شدن قیمت دام؛ بزودی

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور ضمن اشاره به اینکه با ورود منظم گوشت‌های وارداتی به بازار، بازار گوشت رقابتی و قیمت‌ها کاهشی خواهد شد، از واردات دام زنده پایه پروار با ارز تالار دوم به کشور خبر داد.
منصور پوریان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عرضه بره نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده‌ است، گفت: افزایش عرضه دام زنده خصوصاً دام زیر یک‌سال و کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت دام زنده در بازار نسبت به دو هفته گذشته شده، به طوری که قیمت دام زنده سبک به‌صورت نقد به کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و مدت دار ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و قیمت گوساله کشتاری نیز به کیلویی ۱۸۵ تا ۲۰۵ هزار تومان رسیده است که طبیعتاً می‌تواند بر قیمت گوشت نیز اثرگذار باشد.  وی افزود: معمولاً هر سال در این فصل و ماه مشابه این کاهش قیمت صورت می‌گیرد. البته این نکته نیز حائزاهمیت است که ورود گوشت‌های منجمد گوسفندی و گوساله و گوشت‌های وارداتی بازار را اشباع کرده است. یعنی ثبات و کاهش قیمتی که از اسفندماه در بازار گوشت مشاهده می‌شود، به‌دلیل همین واردات است. رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت دام سبک کشور ۷۲ میلیون رأس می‌شود که از این میزان ۴۲ میلیون رأس مولد و ۳۰ میلیون رأس بره زیر یک‌سال و کشتاری است که اگر تولید بهاره را نیز به آن اضافه کنیم جمعیت افزایشی خواهد شد. همچنین گوساله آماده کشتار زیاد، ولی تقاضای کشتار کم است.
پوریان در ادامه گفت: در حال حاضر قیمت گوشت‌های منجمد موجود در بازار کمتر از ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم وارداتی نیز ۳۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است و هیچ کمبودی وجود ندارد. علاوه بر آن تصمیم‌ جدیدی در خصوص پروار گوساله‌ها در دامداری‌ها گرفته شده که با این تصمیم در ماه‌های پاییز و زمستان نیز با ازدیاد عرضه مواجه خواهیم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی