اعضای تیم اقتصادی دولت در همایش سیاست‌های پولی و ارزی بر ادامه روند نزولی تورم تأکید کردند

اجماع بر کاهش انتظارات تورمی

خاندوزی: بدون تعارف و اغماض با مؤسسات ناتراز برخورد می‌کنیم   فرزین: تورم نقطه ‌به ‌نقطه تا پایان سال به کانال ۲۰ درصد می‌رسد   منظور: پیش‌بینی رشد نقدینگی ۱۴ درصدی تا پایان برنامه هفتم

روز گذشته سی ‌و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع اصلی «بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی؛ با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی» و در قالب دو محور کلیدی «سیاستگذاری پولی، ارزی و اعتباری» و «تنظیم‌گری و نظارت» آغاز به کار کرد. در این همایش اعضای تیم اقتصادی دولت از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص کاهش انتظارات تورمی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل اثرگذار بر شاخص تورم، اتفاق نظر داشتند. به گفته آنها، نرخ تورم در دولت شهید رئیسی افت قابل توجهی داشته و بزودی به کانال 20 درصد خواهد رسید.

روز گذشته سی ‌و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع اصلی «بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی؛ با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی» و در قالب دو محور کلیدی «سیاستگذاری پولی، ارزی و اعتباری» و «تنظیم‌گری و نظارت» آغاز به کار کرد. در این همایش اعضای تیم اقتصادی دولت از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص کاهش انتظارات تورمی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل اثرگذار بر شاخص تورم، اتفاق نظر داشتند. به گفته آنها، نرخ تورم در دولت شهید رئیسی افت قابل توجهی داشته و بزودی به کانال ۲۰ درصد خواهد رسید. در این همایش اعضای هیأت عامل بانک مرکزی، صاحبنظران اقتصادی از جمله سخنرانان کلیدی شامل دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور داشتند. 
همچنین در سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی، با هدف پوشش هر چه بیشتر محورهای اصلی، هفت نشست تحلیلی با دعوت از اساتید، مدیران و خبرگان هر موضوع برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر این، به جهت بهره‌مندی بیشتر از دانش صاحبنظران و کسب دستاوردهای کاربردی‌تر، پیش‌نشست‌هایی نیز در هفته‌های گذشته برگزار شده که در ابتدای هر نشست چکیده مختصری از آنها به سمع و نظر میهمانان ارجمند رسیده و به دنبال‌ آن، گفت‌و‌گوها‌ ادامه خواهد یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی