جهش صنعت چاپ مدیون خدمات شهید جمهور

یک خط تولید کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران تعطیل بود که در دولت آیت‌الله رئیسی احیا شد و اکنون این کارخانه در تولید محصولات خود روند خوبی را طی می‌کند.

تحقق خود‌کفایی
امید نیک‌نژاد مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: اواخر اردیبهشت ماه امسال بود که مجموعه ما میزبان شهید جمهور بود. همچنین واحد صنعتی ما مدیون خدمات ویژه شهید آیت‌الله رئیسی است. ایشان زمانی که در قوه قضائیه بود، در سال ۱۳۹۹ بازدیدی از این کارخانه داشتند که یک خط تولید تعطیل بود. از زمانی که به ریاست قوه مجریه رسیدند، نگاه ویژه‌ای به این واحد داشتند به گونه‌ای که خط تولید تعطیل و راکد شده، احیا شد و اکنون در تولید محصولات خود به خودکفایی رسیده است.
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید در ۲ خط تولید است افزود: این مجموعه تنها تولیدکننده چاپ تحریر با ظرفیت ۷۰ هزار تنی است و اکنون در ۴۰۰ هکتار فعالیت می‌کند.
نیک‌نژاد بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ کل تولید و چاپ تحریر در این مجموعه چهار هزار و ۵۰۰ تن بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۴۵ هزار تن رسیده است.
افزایش ۸۰۰ درصدی
وی اضافه کرد: ظرفیت تولید افزایش یافته و اکنون شاهد رشد ۱۰ برابری با افزایش ۸۰۰ درصدی در تولید و چاپ تحریر در دولت سیزدهم هستیم.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به بی‌توجهی دولت‌های گذشته نسبت به تولید کاغذ بیان داشت: سال گذشته رهبر معظم بر تولید کاغذ تأکید کردند که اکنون شاهد رشد تولید آن هستیم. این در حالی است که در دولت‌های گذشته این موضوع مورد غفلت واقع شده بود.

صد‌درصد تولید داخل
وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها این بود که برای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال گذشته، ۷۰ درصد از تولیدات این کارخانه استفاده شد و برای کتاب‌های درسی امسال، صد‌درصد از تولید داخل استفاده خواهد شد.
به گفته وی، ۱۵۰ میلیون جلد کتاب از کاغذ ایرانی تولید می‌شود که این امر منجر به جلوگیری از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز شده است. نیک‌نژاد با اشاره به اینکه کاغذها دارای سیب سلامت هستند، گفت: این کاغذ‌ها از نظر بهداشتی هیچ گونه مشکلی برای دانش‌آموزان ندارند.
وی عنوان کرد: کیفیت کاغذ هم رشد چند برابری در کنار تولید داشته است. ضمن اینکه ۳۳۰ ناشر از کاغذ ایرانی استفاده می‌کنند.
به گفته مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، سال گذشته ۷۰۰ تن تولید روزنامه داشته‌ایم که این رقم امسال به ۲۰۰ تن رسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی