ضرب الاجل برای متقاضیان خودروهای وارداتی

متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آنها مشخص شده است، می‌توانند نسبت به انتخاب خودرو تا نهم خردادماه اقدام کنند.
در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه انتخاب از سبد محصولات اعلامی مد نظر قرار دهند ولیکن در صورت تخصیص هر کدام از سه انتخاب قابلیت لغو سفارش و تغییر خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد. لذا پس از تخصیص خودرو و فراخوانی از سمت شرکت عرضه کننده، در صورت عدم واریز وجه، متقاضی از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودروی وارداتی حذف می‌شود.
یاد آورمی شود هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه کرده‌اند، خواهد بود.

رکورد‌داران واردات خودرو
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام ‌کرد که در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، تعداد ۳۱۱۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۶۹.۴ میلیون دلار وارد کشور شده است.
عمده خودروهای وارد شده به کشور طی فروردین و اردیبهشت ماه به لحاظ ارزش و تعداد، توسط معین خودرو ایرانیان با یک‌هزار و ۹۷ دستگاه به ارزش ۲۴.۷ میلیون دلار انجام شده است که سهمی بیش از ۳۵ درصد از تعداد و همچنین ۳۵ درصد از ارزش کل خودروها را شامل می‌شود.
همچنین کرمان موتور با ۵۰۱ دستگاه، بهمن موتور با ۲۵۴ دستگاه و مکث موتور با ۱۸۳ دستگاه خودرو، در جایگاه‌های دوم تا چهارم بیشترین واردات خودرو قرار دارند.
آمار منتشر شده توسط گمرک نشان می‌دهد که مجموع واردات خودرو در ۲ ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۷۹ دستگاه بوده که این تعداد به سه‌هزار و ۱۱۹ دستگاه خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ رسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی