رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در سال گذشته

دستاوردهای شهید رئیسی افتخارآمیز است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۱۰۰ پروژه عمرانی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسید، گفت: برای امسال هم افتتاح ۱۰۰۰ پروژه دیگر برنامه‌ریزی و تأمین منابع شده است.
داوود منظور در گفت‌وگو با ایرنا، در مورد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور در دولت سیزدهم، اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی گفتمانی را پایه‌گذاری و مسیری را شروع کردند که قابل خاتمه نیست؛ یعنی هر فرد دیگری که مسئولیت بگیرد باید این مسیر  را دنبال کند و ادامه این مسیر به یک مطالبه عمومی از طرف مردم تبدیل شده است. وی افزود: این مطالبه، تکمیل کارهای نیمه‌تمام است؛ یعنی به جای اینکه کارهای خرد و جدیدی را شروع کنیم، همان چیزی که از گذشته شروع شده و سرمایه‌گذاری‌های راکدی که در طرح‌ها و پروژه‌ها اتفاق افتاده، اینها تکمیل شود تا مردم از نتایج آنها بهره‌مند شوند.
 
بهره‌برداری از هزار پروژه عمرانی در سال‌جاری
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه شهید رئیسی پروژه‌هایی را افتتاح کرد که بعضاً ۳۰ سال از زمان شروع آنها گذشته بود، ادامه داد: فقط در سال گذشته ۱۱۰۰ پروژه به ارزش بیشتر از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شد؛ همچنین خیلی از پروژه‌ها هم تکمیل و آماده شده تا در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد. منظور گفت: برای امسال هم برنامه‌ریزی شده که حداقل ۱۰۰۰ پروژه عمرانی دیگر هم به بهره‌برداری برسد که زمان‌بندی و تأمین منابع آنها انجام شده است؛ بخشی از این پروژه‌ها در دو ماه نخست سال به بهره‌برداری رسید و بخش دیگر هم طبق زمان‌بندی تا پایان سال افتتاح خواهد شد.
 
دولت چهاردهم در امتداد دولت شهید رئیسی باشد
وی تأکید کرد: امیدوار هستیم دولت بعدی در امتداد دولت شهید رئیسی باشد و این رویکرد مهمی که نتیجه آن رضایت مردم، افزایش کارآمدی در اقتصاد و احیای سرمایه‌گذاری‌های راکد بودجه عمومی است، ادامه پیدا کند.
معاون رئیس‌جمهور در مورد این سؤال که برخی در فضای مجازی قصد دارند دستاوردهای دولت سیزدهم و شهید رئیسی را زیر سؤال ببرند، پاسخ داد: دستاوردهای اقتصادی آقای رئیسی در همه حوزه‌ها کاملاً افتخارآمیز است و سعی کردیم اینها را تبیین کنیم.
منظور ادامه داد: دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید در حوزه رشد اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری، تجارت خارجی، ذخایر ارزی، مدیریت بازار پول، اصلاح ساختار بودجه، توزیع درآمد، سیاست‌های حمایتی، تسهیلات بانکی، تسهیلات حمایت از تولید و... کاملاً مشهود است که تفاوت معناداری با دولت قبل دارد.
 
شهید رئیسی دولت را در شرایط بسیار سختی تحویل گرفت، اما به ثبات رساند
وی تأکید کرد: شهید رئیسی دولت را در شرایط بسیار سختی تحویل گرفت، به طوری که ذخایر کالاهای اساسی تقریباً تمام شده و دولت در آن زمان با کسری بودجه مواجه و شرایط ذخایر ارزی کشور بشدت آسیب‌پذیر بود؛ اما امروز کشور را به یک ثبات و آرامش رساندند و می‌بینیم که بعد از عملیات وعده صادق و مشت محکمی که کشور قاطعانه به رژیم صهیونیستی زد، آب از آب تکان نخورد؛ یعنی به یک شرایط پایدار اقتصادی رسیدیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بزرگ‌ترین اتفاقی که به لحاظ نظامی می‌توانست بیفتد و رخ داد و پیش‌دستانه کشور به رژیم صهیونیستی پاسخ داد و می‌بینیم اقتصاد ثبات کامل دارد و این نشان می‌دهد که زیرساخت‌های کشور به لحاظ اقتصادی، نهادها و فرآیندها بخوبی کار خود را انجام می‌دهند.
 
یک دولت سست، بی‌انگیزه و ذلیل تکرار نشود
منظور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، گفت: اولاً کسی که خودش را نامزد می‌کند واقعاً در توان خودش ببیند که روحیه خستگی‌ناپذیری، جنگندگی، ولایت‌پذیری، انقلابی‌گری، جدیت و کارآمدی و به تعبیر مقام معظم رهبری با کفایت و با درایت بودن که در آقای رئیسی بود، این ویژگی‌ها را داشته باشد؛ وقت مردم را تلف نکنیم و یک دولت سست، بی‌انگیزه و ذلیل تکرار نشود. مردم هم با همین ملاک‌ها رأی دهند و فرد اصلح را با همین ویژگی‌ها انتخاب کنند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی