رشد ١١درصدی مصرف برق کشور

سخنگوی صنعت برق، با اشاره به این‌که با آغاز دوره گرما میزان مصرف برق کشور نسبت به هفته گذشته افزایش ٦ هزار مگاواتی و رشد ١١ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: مشترکان برق با نصب برنامه کاربردی که در آدرس اینترنتی ba-energy.ir قابل دسترسی و نصب است، ضمن آموزش راهکارهای مدیریت مصرف مشمول قبوض رایگان و 80 میلیون فقره جوایز ارزشمند همچون خودرو، لوازم برقی کم مصرف، اینترنت رایگان و... می‌شوند.
‌مصطفی رجبی مشهدی افزود: در جهت مصرف بهینه برق و اجرای برنامه‌های تشویق محور صنعت برق، پویش ویژه‌ای به نام «با انرژی» از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده که تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این‌که در قالب این پویش ضمن تشویق مردم به استفاده درست از انرژی برق، راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی با همین نام نیز راهکارهای مصرف درست برق را به مردم آموزش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت توانیر با ذکر این نکته که مشترکان می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند، تصریح کرد: در کنار جوایز گسترده‌ای که برای تقدیر از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتواهای متنوعی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است. وی، مشارکت مردم در تأمین برق پایدار از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری فعالانه در طرح را از مهم‌ترین اهداف پویش با انرژی عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود با اجرای پویش با انرژی، شاهد کاهش ١٥ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی باشیم که این کار با استفاده از راهکارهای ارائه شده در وب اپلیکیشن Ba-energy.ir به راحتی قابل انجام است.
رجبی مشهدی با اشاره به طرح‌های تشویقی صرفه‌جویی در مصرف برق، از اختصاص قبض برق رایگان به مشترکانی که مصرف برق‌شان را کاهش می‌دهند، خبر داد و خاطرنشان ساخت: مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده‌ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل توانیر در عین حال از معرفی نخستین دور برندگان مشارکت کننده در این پویش در تیرماه خبرداد و با بیان این‌که مشترکان می‌توانند از طریق نصب برنامه کاربردی با انرژی یا مراجعه به وب اپلیکیشن Ba-energy.ir و ثبت شناسه قبض برق خود، مشارکت در این پویش را آغاز کنند، تصریح کرد: تنها با چند راهکار ساده مانند قرار دادن درجه کولر روی عدد ٢٤، استفاده از دور کند کولر آبی و یا عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های اوج مصرف برق می‌توانند شانس خود را برای دریافت جایزه افزایش دهند.
رجبی مشهدی درعین حال در خصوص نحوه نصب اپلیکیشن با انرژی نیز گفت: این برنامه کاربردی در آدرس اینترنتی ba-energy.ir قابل دسترسی و نصب است و امکاناتی مانند شبیه ساز مصرف، نحوه محاسبه تعرفه‌های برق، باشگاه مشتریان و... برای مشارکت کنندگان، در این برنامه قرار گرفته که می‌تواند هموطنان را در اجرای برنامه‌های مصرف بهینه برق کمک کند.

جستجو
آرشیو تاریخی