مراودات تجاری با ۱۶۰ کشور جهان محقق شد

سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی صدور نشان حلال در کشور است، همچنین طی یک‌هزار روز گذشته، توفیقاتی در همه حوزه‌های استاندارد بویژه در بخش حلال حاصل شد که آن را مدیون شخصیت فقیه، عادل، قاضی شهید رئیسی هستیم که آگاهی کامل به موضوع حلال داشتند.

تثبیت جایگاه حلال در نظام حکمرانی
مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به توفیقات این سازمان در مجامع بین‌المللی، گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در هیأت مدیره «اسمیک» (مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی)، ریاست کمیته کشاورزی این مؤسسه و عضویت در کمیته صادرکنندگان حلال با تمرکز بر دیپلماسی کیفیت، جایگاه حلال را در نظام حکمرانی کشور تثبیت کرد.
دبیر شورای‌عالی استاندارد از سه رقمی شدن صدور مجوزهای حلال در کشور خبر داد و افزود: عضویت در کمیته‌های تدوین استانداردهای بین‌المللی در مؤسسه اسمیک که ۵۷ کشور مسلمان در آن عضویت دارند، این امکان را فراهم می‌کند که تصمیمات در تدوین استانداردهای حلال با تمرکز بر منافع صادرکنندگان محصولات حلال کشورمان گرفته شود.
اسلام پناه تأکید کرد: سازمان ملی استاندارد طی دوره تحولی خود ارتقای ۶ پله‌ای و کسب رتبه بیستم جهانی را تجربه کرد و توانست رتبه پنجم آسیا و رتبه نخست منطقه را در کارنامه خود در همین بازه زمانی ثبت کند.

بستر‌سازی برای جهش تولید
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به برگزاری همایش استاندارد حلال، بیان‌داشت: همایش استاندارد حلال برای نخستین بار در دولت مردمی سیزدهم و به منظور لزوم تبیین برنامه‌های ویژه از سوی سیاستگذاران، مدیران، تولیدکنندگان و بازرگانان در مقوله حلال، اهمیت مشارکت مردمی در حوزه حلال، بررسی ابعاد تجارت حلال در عرصه‌های بین‌المللی، کیفیت، اصالت و سلامت محصولات حلال، همچنین اطمینان بخشی به مصرف کنندگان، جهش تولید از طریق توسعه فعالیت‌های تولیدی و تجاری حلال و تحلیل پیوست‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در ابعاد مختلف برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه نشان ملی استاندارد ایران از مرزهای کشور عبور کرد، افزود: این سازمان با موفقیت‌های فنی در مجامع بین‌المللی تأیید صلاحیت و همچنین موفقیت در عضویت اتحادیه بین‌المللی اعتباربخشی آزمایشگاهی، امکان مراودات تجاری با بیش از ۱۶۰ کشور جهان را فراهم کرد.

کسب بیشترین تیراژ چاپ
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، نشان ملی استاندارد را نشانی با اصالت خواند که پس از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشترین تیراژ چاپ را در کشور به خود اختصاص داده و خواستار احترام، صیانت و اطمینان مردم به این نشان شد.
اسلام پناه، شهید رئیسی را رئیس جمهور محبوب مظلومان توصیف کرد که استانداردهای خدمت را با مؤلفه‌های علم پایه، غیرتبلیغاتی، عمل گرایی، میدانی بودن، تلاش خالصانه تدوین و شخصاً اجرا کردند و در واقع سطح کیفیت و استاندارد را در تراز یک مدیر عالی در تراز انقلاب اسلامی ارتقا دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی