تحقق هشت میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال صنعتی

افزایش ظرفیت ۵۷۰ واحد صنعتی و احیای ۲۴۵ واحد صنعتی طی سه سال اخیربرخی ازاقدامات انجام شده دولت شهید جمهور در استان خوزستان به شمار می‌آیند.

احیای روزانه یک واحد صنعتی
محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۴۵ واحد صنعتی در بخش صنعت به همت دولت مردمی سیزدهم طی سه سال اخیر در خوزستان توسعه، احیا و یا ایجاد شده است. وی با بیان اینکه ۳۰ واحد صنعتی دیگر نیز طی ۳۰ روز آینده به چرخه تولید برخواهند گشت، ادامه داد: احیای ۳۰ واحد صنعتی طی ۳۰ روز آینده از جمله آخرین خدمات دولت سیزدهم در خوزستان است. معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: بدون احتساب روزهای تعطیلی، روزانه یک واحد صنعتی خوزستان طی دولت سیزدهم احیا، افزایش ظرفیت و یا ایجاد شده است.همچنین ۸۰ هزار فرصت شغلی در بخش صنعتی خوزستان طی سه سال گذشته به همت دولت سیزدهم ایجاد شد.

کسب سهم 30 درصدی
برادران گفت: فرصت‌های شغلی بخش صنعت کشور در دولت سیزدهم به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافت که سهم صنعت در اشتغال کشور به ۳۰ درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: ایجاد شهرک‌های تخصصی، غذایی و سلولزی از جمله هدفگذاری دولت سیزدهم در خوزستان بود که در این راستا کارهای بزرگی انجام شده است.
معاون وزیر صمت تکمیل صنایع پایین دست را از اولویت‌های دولت سیزدهم در خوزستان دانست و اظهارکرد: مجوز احداث پنج پتروپالایشگاه، ۶ شهرک صنعتی جدید و همچنین ایجاد شهرک صنعتی شیمیایی و صنایع پایین دست پتروشیمی در خوزستان طی سه سال اخیر صادر و پیگیری شد.

تمرکزبر افزایش ظرفیت‌های تولید
معاون وزیر صمت، یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید را قانع نبودن به ظرفیت تولید فعلی دانست و بیان کرد: آیت‌الله رئیسی در تمام بازدیدها از واحدهای صنعتی همواره توسعه ظرفیت‌های تولید آن واحد را مطالبه می‌کرد و علاوه بر دستور لازم به دستگاه‌ها برای هموار کردن تحقق این مهم، تیم‌های ویژه‌ای برای پیگیری مشکلات بخش صنعت به آن واحدهای صنعتی اعزام می‌کرد.وی افزود: آیین‌های چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای قدرشناسی از خدمات شهید آیت‌الله رئیسی و گره گشایی از واحدهای صنعتی در یک ماه باقی مانده دولت سیزدهم است.
برادران بیان کرد: دولت سیزدهم به دلیل عملکرد دولت قبل، با مشارکت سیاسی کم تحویل آیت‌الله رئیسی شد و پیش‌بینی می‌شود رکورد مشارکت سیاسی به دلیل خدمات گسترده دولت سیزدهم در هشتم تیرماه شکسته شود.وی ادامه داد: خدمت با کرامت و مردم‌داری ۲ ویژگی بارز شهید جمهور بود و خواست مردم از رئیس جمهور آینده استمرار این مسیر است.معاون وزیر صمت با اشاره به بیش از هشت سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت: آیت‌الله رئیسی بیشترین سفر را به خوزستان داشت که این نشان از اهتمام جدی آیت‌الله رئیسی به این استان است.

روند کاهشی قابل تأمل
 بر اساس این گزارش، اردیبهشت سال گذشته همزمان با سفر استانی آیت‌الله رئیسی به خوزستان، جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی خوزستان در شرکت کارتن محمد واقع در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد. همچنین بیش از چهار هزار واحد صنعتی در دولت سیزدهم تاکنون احیا و حدود پنج هزار واحد صنعتی با افزایش ظرفیت تولید مواجه شده است.البته در این روند ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در زمان شروع دولت سیزدهم غیرفعال بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۱۳ درصد کاهش یافت. با توجه به موارد مذکور، در زمان شروع دولت سیزدهم ۳۳.۸ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت بودند که با توجه به اقداماتش صورت گرفته، این نسبت به ۲۸.۴ درصد کاهش یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی