تخصیص ۲/۶ همت اعتبار برای راه‌های فرعی و روستایی

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مشارکت خیرین در اجرای حدود ۲۳۰ پروژه با برآورد اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی سال گذشته خبر داد.
«خداداد مقبلی» در نشست مشترک با انجمن خیرین راه و ترابری و اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها که با هدف بررسی عملکرد و برنامه‌های انجمن خیرین راه و ترابری در سال‌جاری و تعامل با اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راه برای کاهش حوادث و تلفات رانندگی برگزار شد از مشارکت خیرین در اجرای حدود ۲۳۰ پروژه با برآورد اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی سال گذشته خبر داد. 
مقبلی از انعقاد تفاهمنامه بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن خیرین راه و ترابری به منظور اجرای پروژه‌های راهداری خبر داد و افزود: همچنین خیرین با این سازمان در اصلاح نقاط پرحادثه در ورودی‌ها و تقاطع‌های اصلی و فرعی مشارکت دارند. 
وی به مشارکت ارتش در اجرای پروژه‌های راهداری اشاره و تأکید کرد: پروژه‌های مشارکتی به ارزش حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در مناطق محروم کشور از جمله بستک، جنوب کرمان، مشهد و مرز لرستان و چهارمحال و بختیاری در حال اجراست. 
به گفته مقبلی، سال گذشته ۲۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌های فرعی و روستایی هزینه شده که از این میزان ۸۰۰ میلیارد تومان به احداث راه‌های روستایی اختصاص یافته و قریب به ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیز صرف روکش راه‌های فرعی و روستایی شده است. 
محمد بخارایی، رئیس انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها نیز در این نشست، افزایش ایمنی و کاهش سوانح را دست‌یافتنی خواند و گفت: پیشنهاد می‌شود ستادی برای تحقق این مهم و پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها تشکیل شود تا اقدامات در این حوزه موفقیت‌آمیز باشد. 
بخارایی بر ضرورت افزایش مشارکت مردمی و فرهنگسازی در حوزه ارتقای ایمنی تأکید و عنوان کرد: انجام اقدامات نمادین، استفاده از ظرفیت اندیشمندان، افزایش مطالبه‌گری و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌هایی با این موضوع  به تحقق بهتر این هدف کمک می‌کند. 
حسین میرشفیع، رئیس انجمن خیرین راه و ترابری نیز به بیان نقش مطالبه‌گرانه سازمان‌های مردم نهاد در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای پرداخت. 
میرشفیع اظهار کرد: خیرین آمادگی دارند با نصب شبرنگ روی موتورسیکلت‌های روستاییان و آشکارسازی آنها، به کاهش تصادفات در این حوزه کمک کنند. 
وی با اشاره به این‌که بر اساس قانون، مشارکت خیرین در اجرای پروژه‌های عمرانی آنان را از پرداخت مالیات معاف می‌کند، افزود: این قانون ظرفیت خوبی را برای مشارکت شرکت‌ها در انجام پروژه‌های زیربنایی فراهم می‌کند. 
ناصر رزاق منش، مدیرعامل جمعیت ایمنی راه‌ها نیز با اشاره به اهمیت مسأله ایمنی و ضرورت بهره‌گیری از روش‌های مختلف برای تحقق آن اظهار کرد: در صورتی‌ که دولت دو مصوبه موجود در حوزه ایمنی راه‌ها یعنی آیین‌نامه‌های اجرایی و مدیریت ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی را اجرایی کند، شاهد کاهش ۳۰ درصدی آمار سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای خواهیم بود. 
وی بر ضرورت بهره‌گیری جدی از ظرفیت رسانه در افزایش ایمنی و ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی در جهت کاهش سوانح رانندگی تأکید و بیان کرد: باید با استفاده از روش‌های مختلف، ایمنی به مسأله اصلی و مهم دست اندرکاران و مردم تبدیل شود.

جستجو
آرشیو تاریخی