سازمان ملل از آمار 3 ماهه 2024 خبر داد

رشد 60 درصدی ورود گردشگران به کشور

سازمان جهانی گردشگری از رشد ۶۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران و بازدید حدود ۱.۴ میلیون نفر از ایران در سه ماهه نخست سالجاری میلادی خبر داد.
سازمان جهانی گردشگری در جدیدترین گزارش خود از ادامه روند صعودی ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۲۰۲۴ خبر داده است.
در حالی که ایران در سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجه ۴۳ درصدی در جذب گردشگران خارجی را تجربه کرد. آمار این نهاد وابسته به سازمان ملل نشان می دهد در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ برابر با زمستان ۱۴۰۲ نیز شاهد رشد۶۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور بوده‌ایم.
در سه ماهه نخست سالجاری میلادی ۱ میلیون و ۳۹۸ هزار گردشگر خارجی از ایران بازدید کرده اند. در مدت مشابه سال قبل تعداد گردشگران خارجی ورود به ایران ۸۷۲ هزار نفر بوده است.
براساس این گزارش در ماه ژانویه امسال ۴۹۵ هزار نفر، در ماه فوریه ۵۰۶ هزار نفر و در ماه مارس ۳۹۷ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده‌اند.
در ۱۲ ماهه سال میلادی گذشته ۵.۹ میلیون گردشگر خارجی از ایران دیدن کرده بودند. این رقم برای سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴.۱ میلیون نفر و برای سال ۲۰۲۱ نیز تنها ۸۸۰ هزار نفر اعلام شده بود.
اقدامات و سیاست‌های دولت سیزدهم از جمله تسهیل صدور ویزا و لغو روادید برای اتباع ۳۳ کشور باعث احیا و رونق صنعت گردشگری کشور، پس از فروکش کردن شیوع کرونا در جهان شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی