رونمایی از بسته شهید جمهور برای صنعت

بسته‌ای در قالب هدیه رئیس‌جمهور شهید به بخش صنعت کشور با همکاری و هماهنگی ۱۵ دستگاه و تشکل‌های بخش خصوصی تهیه شده است که قرار بود با حضور شهید آیت‌الله رئیسی رونمایی شود که اکنون به عنوان یادگاری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.
فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت با بیان اینکه امسال یک‌هزار و ۹۰۰ واحد راکد تولید احیا می‌شود، گفت: بسته پیشنهادی شهید جمهور برای بخش صنعت در دهم تیرماه با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری رونمایی می‌شود. وی افزود: این بسته در جنبه‌های مختلف مالی، ارزی، مجوزها، تسهیلات و رفع موانع تولید تهیه شده و در مرحله نهایی است که به طور قطع فصل نویی در جهش تولید با مشارکت مردم خواهد بود. مقیمی با بیان اینکه ۱۰ تشکل خصوصی در تهیه این بسته و برگزاری دهه تولید و تجارت نقش دارند، بیان داشت: امسال بیست‌و‌هشتمین رویداد دهه تولید و تجارت از یکم تیرماه آغاز می‌شود که در ۱۵ حوزه، ۶۰ تولیدکننده و صنعتگر را به عنوان برترین‌ها معرفی خواهیم کرد. معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: این دهه به نام‌های جهش تولید با نقش‌آفرینی اصناف، جهش تولید با مشارکت جوانان، جهش تولید با مسئولیت اتاق تعاون و سایر موارد نامگذاری شده است که امسال پیش‌بینی کرده‌ایم اتاق تعاون به میزگرد تجارت اضافه شود و بتواند مشارکت مردم را تبیین کند.
 
کاهش 5 درصدی
مقیمی با بیان اینکه سهم واحدهای غیرفعال در شهرک‌های صنعتی، امروز به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است، گفت: این در حالی است که در گذشته این آمار ۱۷ درصد بود. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: از مجموع ۵۴ هزار واحد تولیدی حدود یک‌هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال هستند و ۵۰ هزار طرح دیگر نیز در دست ساخت‌وساز است.
افزایش تولید 3 هزار واحد
وی ابراز داشت: برنامه‌ای را در راستای احیای نهضت واحدهای صنعتی و در کنار آن افزایش تولید و ظرفیت واحدهای تولیدی و نیمه‌فعال پیگیری کردیم؛ ضمن اینکه سه هزار و ۳۰۰ واحد در سال ۱۴۰۳ به افزایش ظرفیت تولید خواهیم رساند که شامل تسهیلات، اتصال با واحدهای پیشران، زمینه‌های واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، تأمین نیروی انسانی و سایر سیاست‌های مختلف خواهد شد. به گفته مقیمی، یک‌هزار و ۵۰۰ واحد و طرح‌هایی در دست ساخت‌وساز هستند که در تملک بانک‌هاست.

ساخت شهرک‌های صنعتی با سایر کشورها
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: ۶۵ شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سطح کشور داریم.
وی به ساخت شهرک‌های مشترک با سایر کشورها اشاره کرد و گفت: نشست‌هایی با همتایان خود در کشور عراق داشتیم و زمین‌هایی را معرفی کردند که با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی این امر به تعویق افتاد. مقیمی بیان کرد: در راستای توسعه تعاملات و ارتباطات بین کشورها، زیرساخت ایجاد شهرک‌های صنعتی ایران در کشورهای مختلف پیش‌بینی شده است.

رونق طرح‌های برقی صنایع
معاون وزیر صمت تصریح کرد: محدودیت‌هایی از سمت وزارت نیرو به واحدهای صنعتی اعمال شده است، ضمن اینکه ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی در حال تولید است تا به برق صنایع تزریق شود. همچنین در شهرک‌های صنعتی ۲۴ مگاوات برق خورشیدی و ۶۱۳ مگاوات طرح‌های برقی در حال ساخت‌وساز است.

جستجو
آرشیو تاریخی